Sto nových policejních aut: Jde o 2 nezvyklé modely a polepy, obzvlášť pozor na měření rychlosti

Nová policejní auta, vybavená nejmodernější měřící technikou mohou neukázněným řidičům opravdu zkazit den. Přinášíme podrobnosti o novinkách na palubě Škodovek.

i Zdroj fotografie: Policie PL
                   

Jsou chvíle, kdy si opatrně připouštím, že jsem pyšný na to, že mám v peněžence občanský průkaz s malým „CZ“ v rohu. Spolu s logem EU, nutno dodat. A v pasu to stejné. Zkrátka že jsem Čech. A občan této republiky. Jakkoli se jinak cítím spíše jako Evropan, mohl bych bez problémů žít kdekoli, snad s výjimkou států s příliš extrémním klimatem. Stačí ale na silnici potkat „trojkového“ Superba a pocit určité pýchy se dostaví. Neb (a netajím se tím od prvního okamžiku) tohle auto miluji. I jako policejní? Možná. Vysvětlím proč. Pojďme se na to podívat společně.

Třetí generace Superbu jako jedna z nejpovedenějších Škodovek

Přijde mi totiž, že právě Superb třetí generace zcela dokonale naplňuje samotnou podstatu filozofie Škody Auto. Tedy nabídnout vždy „o kus auta navíc“ oproti konkurenci, úspěšně operovat mezi jednotlivými třídami, úspěšně skloubit rodinnou i obchodní (fleetovou/podnikatelskou) rovinu. A to všechno za cenu, za jakou budete mít pocit dobře investovaných peněz. Ne nutně nejnižší cenu, speciálně poslední generace Superbu bych mezi levné vozy rozhodně nezařadil. Přesto: pokud to nepřeženete s (nesmyslnou) výbavou, pořád budete níž, než byste byli u prémiové konkurence.

iZdroj fotografie: Škoda Auto

Ostrý 7denní test Škoda Superb: Je opravdu tak dobrý, nebo je to nejhorší auto, které jsme řídili?

Se kterou se tento Superb může směle poměřovat. Výhodného poměru výkon/cena si však všimli nejen privátní uživatelé, ale též komerční a státní sféra. A tou státní sférou opravdu nemyslím katastrální úřady, kde bude nějaký ten Superb rozhodně také ve službě. Myslím pochopitelně policejní sbory po celém světě, v Evropě pak nejvíce, neb Evropa je obchodní teritorium Škody číslo jedna. Po konci v Číně speciálně. Policisté zkrátka dokáží ocenit spolehlivost, prostorný interiér a začasto i solidní výkony.

Mezi policejními sbory bývají Škody velmi populární volbou

Nový Superb totiž ve své vrcholné verzi vybaven vybaven dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 206 kW. Motor spolupracuje s automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol. Jinými slovy, pod pedálem plynu máte k dispozici velmi solidních 280 koní, jistotu i na špatně sjízdné vozovce a i s omezovačem zajímavou maximální rychlost 250 km/h. Přesně takto nějak si představuji ideální policejní „all rounder“: za každého počasí, hodně místa, karoserie kombi, schopnost respektu i na dálnici.

iZdroj fotografie: Policie ČR

A evidentně si to myslí i v Polsku. Tamní dopravní policii bylo na konci minulého roku dodáno 100 zbrusu nových policejních vozů Škoda, z nichž 17 z nich jsou nové Škody Superb v uvedené vrcholné specifikaci, zbytek tvoří skromnější Scaly. Kromě aut, která už má ostatně i naše policie velmi dobře vyzkoušená, nakoupili totiž i patřičnou „měřící výbavu“. Tvořenou 100 kusy radarů LTI 20/20 TruCAM II, což je verze i u nás používaných LTI 20-20 UltraLite Micro Digi-Cam TruCam Pro Laser.

Nové radary nahání hrůzu řidičům, takové pokuty nikdo nečekal: Fotí každé 3 minuty. Kde jsou a co kontrolují?

Výkon motoru206 kW (280 koní), při 5600 – 6500 ot./min.
Točivý moment350 Nm, při 1700 – 5600 ot./min.
Model motoruEA888/CJXA
Objem1 984 cm3
Vrtání82.5 mm
Zdvih92.8 mm
RozvodDOHC
Náplň oleje5,7 l
iZdroj fotografie: Policie ČR

A polští policisté tyto Škodovky rozhodně nemíní nechat zahálet. Myslete tedy na to při svých (nejen) dovolenkových cestách k našim severním sousedům. Je opravdu hloupé a zbytečné nechat se změřit, notabene českým vozem na polském území. Těžko budete někomu při kontrole argumentovat, že jejich policejní vůz se vyrání u nás a měli byste tedy jako čeští občané dostat slevu z principu. Obávám se, že by tato argumentace nezabrala. A držím palce, ať potkáte Škodovky v Polsku jen bez mužů a žen zákona za volantem!

Jeli byste do Polska jen na nákupy, nebo i na dovolenou?

Zdroj: Policie
Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články