Stěrače s dešťovými senzory
Zní to úžasně, že? Když auto zaznamená vlhkost ve vzduchu, stěrače začnou samy stírat, aniž byste museli pohnout prstem (i když to snad není tak náročný úkon). Problém s touto technologií je, že většinou moc dobře nefunguje. Už mnohokrát se nám v autě s tímto systémem stalo, že si stěrače nehybně hověly na předním skle, jako kdyby byl krásný slunečný den, a výhled nám pomalu ale jistě zakrývala vrstva kapek vody. Pokud budou výrobci aut trvat na tom, aby se tato technologie udržela, měli by ji upravit tak, aby fungovala.
Převodovka CVT s pádlovým řazením
Nejprve je třeba říci, že se převodovkám CVT trochu křivdí. Je to vlastně takový lepší automat, ale protože jsme zvyklí na zvuk a pocit z normálního řazení, CVT nám připadá divná. To vedlo k tomu, že automobiloví inženýři „vylepšili“ CVT, a eliminovali celou hlavní výhodu tohoto typu převodovky. Měla by to být „převodovka s plynulou změnou převodu“. Tak se totiž jmenuje. A přestaňme si stěžovat na ten nezvyklý zvuk. Technici by se mohli zaměřit na výrobu CVT, která nemají tradiční nevýhody, jako je efekt gumového řemenu, který se mnoha lidem nelíbí. Snad nejotravnější věc na světě je CVT s pádlovými posunovači. Neřadíte žádné rychlostní stupně, bez ohledu na to, kolikrát jste cvakli s pádlem. Nemá to totiž žádné převody. Dejte ta pádla pryč, prosím.
Volant vykládaný dřevem
Volant vykládaná leštěným exotickým dřevem může vypadat dobře, ale tím vše dobré končí. V létě si o něj spálíte ruce a v zimě vám přimrznou. A až vám ruce zase rozmrznou a budete je moci z volantu sundat, koupíte si na volant chlupatý potah a bude vám úplně jedno, že vypadáte jako idiot. S potahem na volantu vám alespoň vaše zpocené dlaně nebudou klouzat sem a tam po zařízení, které určuje směr, jakým se vydá váš vůz. Poznámka pro automobilky: vyrábějte volanty potažené kůží. To je to, co mají lidi rádi. Dřevo může signalizovat luxus, v tomto případě poukazuje spíše na blbost.
Osvětlené prahy dveří
Osvětlené prahy dveří mají dvě zásadní funkce. Zaprvé osvětlují tovární značku nebo model auta, pokud jste ho zapomněli. Zadruhé vám ukazují, kde je práh dveří vozu, abyste mohli bezpečně nastoupit nebo vystoupit. A je to naprostá kravina, protože každý, kdo pravidelně nastupuje do auta a vystupuje z něj, si poradí i bez osvětleného prahu, i kdyby se třeba ostatní vnitřní světla nezapnula. Krom toho každý ví, jaký automobil řídí, nebo by přinejmenším měl.
Sociální média v infotainmentu
Sociální média integrovaná do informačního systému možná pomohou od toho, abychom neustále pokukovali po telefonu, ale jak se může člověk soustředit na jízdu, když sleduje aktualizace z Facebooku nebo Twitteru, nebo na tyto sítě dokonce přidává komenty? Když výrobci aut integrují sociální média do informačního systému, vlastně tím říkají lidem, aby se na cestě nevěnovali řízení. Počkejme si, až budeme mít plně autonomní auta. Pak můžete tweetovat, přidávat statusy a komentáře podle libosti, bez ohledu na to, co dělá vaše auto.