Mercedes S600 (W140)
Pagani je spjato se značkou Mercedes v tom, že jejich motor V12 divize AMG sídlí v útrobách Pagani Huayra. Málokdo však ví o první generaci Zondy (C12), která sdílí stejný motor jako Mercedes W140 S600. Pokud upravíte výfukový systém motoru M120 V12, může postarší „Medvěd“ znít jako Pagani Zonda. No kdo by něco takového nechtěl?
Ford Mondeo
Druhá generace Fordu Mondeo nevyvolává na ulici moc velký rozruch. Většina jich jezdila s dieselovým nebo benzinovým čtyřválcem. Zajímavější je tento model s 3 litrovým Duratec V6. Stejný motor si propůjčila méně zvučná britská společnost Noble.
Model Noble M400 s motorem uprostřed pohání právě Duratec V6 od Fordu. S váhou 1060 kilogramů a vylepšeným motorem zvládá 0-100 km/h za 3,3 vteřiny, podává výkon 317 kW a maximální rychlost dosahuje rychlosti 297 km/h. Samozřejmě počítejte s dvojitým přeplňováním turbodmychadly, kovanými písty nebo většími vstřiky.
Toyota Camry
Méně známý model osazený motorem 3,5 V6 by jste na první pohled netipovali jako dárce pro sportovní vůz. Motor 2GR-FE nalezneme jak v Lotusu Evora tak i v modelu Exige. Tyto modely nemůžeme nazývat přímo exotickými, avšak trochu přidaného luxusu a sportovnosti v sobě rozhodně mají. Navíc tento motor upravený do 4 litrové podoby závodil jako speciál v Lotusu Evora GTE, který se účastnil závodu 24 hodin Le Man.
Volvo S80
Pokud jezdíte v osmiválcové verzi Volva S80 nebo XC90, rozhodně vás nenapadne, že to co máte před vámi pod kapotou, nepohání jedno z nejrychlejších aut světa. Nenapadlo by to snad nikoho, opět jsou tu ale Britové a jejich Noble.
Tentokrát se jedná o model M600. Avšak motor samotný není přímo od Volva, vyrábí jej Yamaha. Příčně uložený 4,4 litrový osmiválec nachází uplatnění v již zmiňovaných Volvech S80 a XC90. Zde odvádí svou práci, v modelu Noble M600 však zvládá mnohem více.
S dvěma turbodmychadly Garrett dosahuje výkonu 484 kW. Se zuřivým burácením se vyhoupne z 0 na 100 km/h za 6,5 vteřiny a dosahuje rychlosti 346 km/h. A Noble, i přes svůj název, není vůz pro žádné uhlazené týpky. V modelu M600 nenajdete ani kontrolu trakce, ani ABS.
BMW 750i (E32)
Tento vůz má svá nejlepší léta za sebou. Přesto luxus a kvalita jim rozhodně nechybí. Pod kapotou této německé luxusní „lodi“ můžete hledat 3,4 litrový řadový šestiválec, 4 litrovou V8 a 5-ti litrovou V12. Právě poslední motor je v podstatě legendou, avšak neproslavil se zrovna v tomto modelu.
Je vcelku velká šance, že některý ze starší generace fanoušků sportovních aut měl tenhle vůz na plakátu nad postelí. McLaren F1 je totiž poháněn „skoro“ stejným motorem jako luxusní 750i. McLaren F1 trhnul rychlostní rekord sériově vyráběného vozu. V roce 1998 dosáhl až na hranici 386,4 km/h. Slovo skoro bylo uvedeno v uvozovkách, jelikož motor není úplně stejný. Disponuje totiž objemem o litr větším, čtyřmi ventily na válec namísto dvou a produkuje dvojnásobek výkonu, tedy 449 kW a 651 Nm.
Audi S4
S osmiválcem je sportovní Audi S4 svižným automobilem, avšak není na něm nic extra speciálního. Ano, na silnicích jich tolik nevidíme, avšak s vozem Spyker C8 se hranice speciálnosti posouvá mnohem dále za horizont všedností. Hollandský vůz u nás nepotkáte už vůbec. Základní model nabízí již pěkných 294 kW. Zákazníci, kteří jsou schopni si připlatit za dvojici turbodmychadel se mohou chlubit výkonem 447 kW. Firma Spyker se bohužel potýká s finančními problémy, takže podobné vozy v blízké době nečekejme. Více fotek naleznete v galerii níže: