Sportovní vozidla lidé spíše schovávají na občasné projížďky, protože jejich provoz je velmi nákladný. Tento majitel se však rozhodl jinak a svým autem jezdí každý den.
Když si někdo koupí legendární sportovní vůz, schovává si jej v garáži a jezdí s ním pouze na víkendové výlety nebo občas i na jiné akce. Většina takových aut má totiž velkou spotřebu a jejich díly nebo opravy nejsou zrovna levné. Příkladem je i Honda NSX. Když se však v takovém autě projedete, jistě vás uchvátí. Toto auto se vyrábělo od roku 1990 do roku 2005 a v České republice ho zahlédnete jen málokdy.
Honda NSX měla více názvů
Toto auto je jednou z největších japonských automobilových legend. Jeho výrobci se snažili vytvořit vozidlo, které by překročilo výkony tehdejších vozů Ferrari s motory V8 za méně peněz. Konečná verze se v Severní Americe a Hongkongu prodávala pod jménem Acura NSX. S jejím vývojem pomáhal Ayrton Senna (brazilský pilot Formule 1). Na konci roku 1989 Honda dodala pohonné jednotky Formule 1 pro tým McLaren. Ayrton Senna byl poté požádán, aby pomohl vůz vylepšit.
S vylepšením pomáhal známý závodník Formule 1
Konkrétně se jednalo o posouzení a vylepšení odpružení. Senna dal návrhy inženýrům, což znamenalo, že by Honda NSX mohla být v té době modelem pro Porsche nebo Ferrari (stabilita, ovladatelnost a manévrovatelnost). Tyto vozy byly mnohem dražší a také se u nich častěji vyskytla nějaká porucha.
Auto, které vydrží
Časem se ukázalo, že tato vozidla toho vydrží opravdu hodně. Důkazem je i člověk, který nedávno na svém Instagramu zveřejnil fotografii tachometru svého vozidla. Tento muž se jmenuje Sean a vlastní Hondu NSX, která měla minulý měsíc najeto 643 600 km. Koupil ji před 17 lety, a to bylo na tachometru pouhých 112 630 km. Od té doby s ní jezdí denně a ročně ujede v průměru 32 000 km. Několikrát s Hondou NSX procestoval Spojené státy a jeho nejdelší cesta byla 1 300 km.
Sean také zmínil, že motor je původní a nikdy předtím nebylo potřeba jej vyměnit. Dále prozradil, že kromě ráfků a sportovního výfuku do svého vozidla téměř nezasahuje. V případě, že je potřeba něco vyměnit, vždy shání originální díly, které se vyráběly již v 90. letech. Díky tomu dává autu tu nejlepší péči a možná proto stále jezdí a ještě dlouho bude.
Projeli jste se někdy v Hondě NSX?