Použití ruční brzdy

Velká spousta řidičů je již od svých prvních jízd zvyklá na jednoduchý a rutinní způsob. Po zastavení na parkovišti nebo jiném místě prostě zatáhnout ruční brzdu a v klidu z automobilu vystoupí a odejdou. Tento způsob však někteří odborníci kritizují. Tvrdí, že je mnohem lepší nechat ruční brzdu povolenou a pouze zařadit rychlostní stupeň. Zde je však nutné mít na mysli, jaké je zrovna venku počasí.

Parkování v zimě

Odborníci totiž doporučují v některých případech nechat pouze zařazenou rychlost bez ruční brzdy. Jedná se o situaci, kdy venkovní teploty klesají hluboko pod bod mrazu. Nahromaděná voda na podvozku může způsobit zamrznutí ruční brzdy. Její účinnost bude výrazně omezena, což snižuje celkovou bezpečnost. Tento způsob je však nutné aplikovat pouze v případě, že parkujete na rovině. Pokud by byl terén šikmý, mohl by automobil malý kousek popojet i přes zařazenou rychlost.

Rychlostní stupeň jako prevence

Obecně je zařazený rychlostní stupeň jakási pojistka proti selhání ruční brzdy, kterou využívá mnoho řidičů. Je však potřeba být připraven na to, že je nutné před startováním vyřadit nebo zmáčknout spojku. V opačném případě by mohlo auto při startování popojet dopředu a poškodit jiný automobil.

Jistota ruční brzdy

Kromě zimy se tedy nemusíte bát po zaparkování automobilu zatáhnout ruční brzdu a pro jistotu ještě zařadit rychlostní stupeň. Vyhnete se tak zbytečným problémům při případném posunutí vozidla, které by mohlo napáchat velké škody. U nových automobilů s automatickou parkovací brzdou se tento problém vyřešil sám. Mají systém, který po zaparkování a zhasnutí motoru aktivuje brzdu automaticky. Řidiči tak mohou pouze preventivně zařadit rychlost pro klid na duši.

Používáte při zaparkování ruční brzdu, zařazený rychlostní stupeň nebo obojí?

Zdroj: Motor1

"/> Jak nechat v zimě zaparkovaný automobil | AutoŽivě.cz

Je lepší nechat zaparkovaný automobil s ruční brzdou nebo zařazenou rychlostí? V zimě buďte opatrnější

Každý řidič má ve zvyku nechat zaparkovaný automobil jinak zajištěný. V zimě může být použití pouze ruční brzdy nebezpečné a způsobit komplikace.

i

Ohledně parkování automobilu a následného odstavení koluje po internetu celá řada debat. Jedna skupina tvrdí, že stačí zařadit rychlostní stupeň a ta druhá, že je mnohem lepší zatáhnout ruční brzdu. Do jisté míry jsou pravdivé oba tyto názory, avšak záleží jak na okolnostech, tak i třeba na počasí. V některých podmínkách může být lepší ruční brzda, ale naopak při jiných stačí zařadit rychlostní stupeň.

Použití ruční brzdy

Velká spousta řidičů je již od svých prvních jízd zvyklá na jednoduchý a rutinní způsob. Po zastavení na parkovišti nebo jiném místě prostě zatáhnout ruční brzdu a v klidu z automobilu vystoupí a odejdou. Tento způsob však někteří odborníci kritizují. Tvrdí, že je mnohem lepší nechat ruční brzdu povolenou a pouze zařadit rychlostní stupeň. Zde je však nutné mít na mysli, jaké je zrovna venku počasí.

Parkování v zimě

Odborníci totiž doporučují v některých případech nechat pouze zařazenou rychlost bez ruční brzdy. Jedná se o situaci, kdy venkovní teploty klesají hluboko pod bod mrazu. Nahromaděná voda na podvozku může způsobit zamrznutí ruční brzdy. Její účinnost bude výrazně omezena, což snižuje celkovou bezpečnost. Tento způsob je však nutné aplikovat pouze v případě, že parkujete na rovině. Pokud by byl terén šikmý, mohl by automobil malý kousek popojet i přes zařazenou rychlost.

Rychlostní stupeň jako prevence

Obecně je zařazený rychlostní stupeň jakási pojistka proti selhání ruční brzdy, kterou využívá mnoho řidičů. Je však potřeba být připraven na to, že je nutné před startováním vyřadit nebo zmáčknout spojku. V opačném případě by mohlo auto při startování popojet dopředu a poškodit jiný automobil.

Jistota ruční brzdy

Kromě zimy se tedy nemusíte bát po zaparkování automobilu zatáhnout ruční brzdu a pro jistotu ještě zařadit rychlostní stupeň. Vyhnete se tak zbytečným problémům při případném posunutí vozidla, které by mohlo napáchat velké škody. U nových automobilů s automatickou parkovací brzdou se tento problém vyřešil sám. Mají systém, který po zaparkování a zhasnutí motoru aktivuje brzdu automaticky. Řidiči tak mohou pouze preventivně zařadit rychlost pro klid na duši.

Používáte při zaparkování ruční brzdu, zařazený rychlostní stupeň nebo obojí?

Zdroj: Motor1

                   

Ohledně parkování automobilu a následného odstavení koluje po internetu celá řada debat. Jedna skupina tvrdí, že stačí zařadit rychlostní stupeň a ta druhá, že je mnohem lepší zatáhnout ruční brzdu. Do jisté míry jsou pravdivé oba tyto názory, avšak záleží jak na okolnostech, tak i třeba na počasí. V některých podmínkách může být lepší ruční brzda, ale naopak při jiných stačí zařadit rychlostní stupeň.

Použití ruční brzdy

Velká spousta řidičů je již od svých prvních jízd zvyklá na jednoduchý a rutinní způsob. Po zastavení na parkovišti nebo jiném místě prostě zatáhnout ruční brzdu a v klidu z automobilu vystoupí a odejdou. Tento způsob však někteří odborníci kritizují. Tvrdí, že je mnohem lepší nechat ruční brzdu povolenou a pouze zařadit rychlostní stupeň. Zde je však nutné mít na mysli, jaké je zrovna venku počasí.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Parkování v zimě

Odborníci totiž doporučují v některých případech nechat pouze zařazenou rychlost bez ruční brzdy. Jedná se o situaci, kdy venkovní teploty klesají hluboko pod bod mrazu. Nahromaděná voda na podvozku může způsobit zamrznutí ruční brzdy. Její účinnost bude výrazně omezena, což snižuje celkovou bezpečnost. Tento způsob je však nutné aplikovat pouze v případě, že parkujete na rovině. Pokud by byl terén šikmý, mohl by automobil malý kousek popojet i přes zařazenou rychlost.

Rychlostní stupeň jako prevence

Obecně je zařazený rychlostní stupeň jakási pojistka proti selhání ruční brzdy, kterou využívá mnoho řidičů. Je však potřeba být připraven na to, že je nutné před startováním vyřadit nebo zmáčknout spojku. V opačném případě by mohlo auto při startování popojet dopředu a poškodit jiný automobil.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Jistota ruční brzdy

Kromě zimy se tedy nemusíte bát po zaparkování automobilu zatáhnout ruční brzdu a pro jistotu ještě zařadit rychlostní stupeň. Vyhnete se tak zbytečným problémům při případném posunutí vozidla, které by mohlo napáchat velké škody. U nových automobilů s automatickou parkovací brzdou se tento problém vyřešil sám. Mají systém, který po zaparkování a zhasnutí motoru aktivuje brzdu automaticky. Řidiči tak mohou pouze preventivně zařadit rychlost pro klid na duši.

Používáte při zaparkování ruční brzdu, zařazený rychlostní stupeň nebo obojí?

Zdroj: Motor1

Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články