Japonsko je země vysoce rozvinuté technologie a stejně tak silného automobilového průmyslu. Modely z této produkce si získaly fanoušky i místo v dějinách.
Japonské vozy jsou u motoristů známé hlavně díky své vysoké funkčnosti a vynikajícím inženýrským nápadům a řešením. To jsou stránky, které by rozhodně neměl nikdo podceňovat. Z Japonska ale pocházejí také modely vyrobené ve skutečně skvělém stylu, jejichž výběr uvádí následující seznam. Pokud jste také fandy japonských automobilek, nejspíše najdete několik svých vysněných miláčků.
Mazda společně s Hondou
Mazda MX-5 je jedním z nejikoničtějších vozů vůbec a jde také o nejprodávanější dvoumístný sportovní kabriolet historie. První generace, zvaná NA, byla představena 10. února 1989 v autosalonu v Chicagu. V USA a Japonsku začal prodej ještě téhož roku, Evropa si musela rok počkat. Tento model vzbudil obrovský ohlas, novináři byli zcela nadšení a poptávka zákazníků dokonce přesáhla výrobní možnosti firmy
Honda NSX je zcela výjimečným vozem, jehož styl a aerodynamika jsou inspirovány stíhačkou F-16. Nejnovější NSX je hybridní sportovní vůz, jenž byl majitelem týmu NASCAR Rickem Hendrickem vydražen za 1 200 000 dolarů. Sportovní automobil byl určen hlavně pro americký trh, kde se setkal s velkým ohlasem. Výkon motoru a zadní pohon poskytovaly opravdu pořádný zážitek, v Česku je k vidění velmi sporadicky.
Toyota a další Honda
Japonsko nebylo zrovna známé estetikou a designem, Toyota 2000 GT toto pravidlo ovšem porušila. Automobilka si tímto modelem chtěla udělat reklamu a vykreslit svou image. Vůz se poprvé objevil v autosalonu v Tokiu v roce 1967. Produkce skončila o tři roky později a z linky sjelo pouhých 337 kusů. I tak ale tento vůz dokázal, že evropští producenti rozhodně nemají monopol na tvorbu automobilové krásy.
Honda Civic se během dlouhých let stala u řidičů synonymem pro vysokou spolehlivost a také funkčnost. S pozdějšími modely přibyl také příjemný výkon, ovšem pro mnoho řidičů napříč světem je hlavní devizou stále všestrannost tohoto vozu. První generace se objevila v roce 1972 a dnes existuje již desátá. Verze Civic Hybrid kombinuje v zájmu životního prostředí elektromotor se spalovacím a patří k nejúspěšnějším modelům automobilky.
Nissan Skyline a Subaru Impreza
Nissan Skyline G-T-R je opravdu silný a zcela ikonický sportovní vůz, který se narodil na dráze a byl tu i zocelen. První auta s označením Skyline G-T-R byla vyrobena mezi lety 1969 – 1972 pod modelovým označením KPGC10 a na závodních okruzích si vedla velmi dobře. Tento model nebyl nikdy vyroben mimo Japonsko a jediným exportem byly Hong Kong, Singapur, Austrálie a Nový Zéland. Přesto se dočkal velké slávy a svého místa v historii.
Subaru Impreza 22B je legenda rallye naplněná odvahou přímo sálající z agresivního designu. Japonská automobilka ho vyrábí od roku 1993, vůz má stálý pohon všech kol, ve výjimečných případech jen předních. Od konce 90. let někteří prodejci omezili prodeje na modely s pohonem všech čtyř kol, takže si Impreza získala unikátní obchodní pozici v globální kompaktní třídě. To je obvykle vyhrazeno jen pohonu na přední.
Na závěr Datsun a Lexus
Zrozen v Japonsku, ale vyroben v Americe? To ovšem není tak úplně pravda. Nicméně Datsun 240Z si na americkém trhu získal pozici obrovského hitu a jako sportovní vůz předčil celou evropskou konkurenci. Právě tento kousek ukazuje, že i v momentě, kdy se Japonci velmi zaměří na design, nemohou selhat v tom, co se ukrývá pod kapotou. V Japonsku se prodával pod označením Nissan Fairlady a poprvé se představil v autoshow z roku 1969.
Populární moderátor Jeremy Clarkson kdysi prohlásil, že právě Lexus LF-A je tím nejlepším vozem, jaký kdy řídil. Jde o dvoumístné sportovní auto z produkce Lexusu, luxusní divize společnosti Toyota. Produkce začala v prosinci 2010 a pro světové trhy bylo vyrobeno jen 500 kusů, každý měsíc pouze 20. Základní cena byla 375 000 dolarů a každý kus byl vyroben přesně podle specifikací cílového zákazníka.
Který z modelů se vám zamlouvá nejvíc?