Genesis G90 vyšel naposledy v roce 2018, tehdy se ale jednalo spíše o facelift modelu EQ900. Tentokrát jde o nový model samostatné luxusní divize Hyundai.
Se známým motivem světlometů „Two Lines“ je Genesis připraven na tvrdou konkurenci a za jeho kabinu by se nemusely stydět ani ty nejprestižnější britské značky. Zatím je ovšem k mání pouze šestiválec. Koncem roku 2015 se Genesis stala v rámci firmy Hyundai samostatnou luxusní divizí produkce. Vzápětí se objevil i první model, tedy limuzína G90. S ročními odstupy pak následovaly sedany G80 a G70, oba v menším provedení.
Základy pro budoucí produkci
Krom zmíněných modelů už dorazila i elektrická verze G80, takže i když je Genesis vlastně počínající značkou, portfolio už má solidní. Korejci si tak vytvořili pilíře a mohou se soustředit jak na upevňování image, tak i postupnou modernizaci. V druhém ohledu už nabídli G90 nové generace a stejně jako v dříve půjde o model ve dvou variantách. První s prodlouženým rozvorem poskytne mezi nápravami prostor větší o 190 milimetrů.
Výhoda to bude hlavně pro cestující ve druhé řadě a je poměrně jasné, že v tomto případě nebudou majitelé usedat přímo za volant. Genesis je vybaveno také tzv. integrovaným kokpitem, který zahrnuje digitální přístrojový štít o rozměrech 12,3 palce a stejně velký monitor pro multimédia. Doplněn je relaxačními sedačkami s desítkou vzduchových měchů v opěradle a další dvojicí přímo v sedáku. Jsou tak možné celkem čtyři druhy masáží.
Ještě větší pohodlí
Hlavně prodloužená varianta nabídne v zadní části ještě větší luxus. Nechybí ani VIP sedačka s výhřevem, chlazením a opěrkou na nohy. Koncový sloupek má také opěrku na knihu nebo časopisy. Při i dalších digitálních panelech navíc Korejci drželi v paměti i ekologičnost celého vozu. Vnitřní dekor má vzhled dřeva a je vyroben ze zbytků papíru i novin. Podepsalo se to i na názvech, takže tu máme Newspaper Crown a Newspaper Stripe.
Podvozek pracuje s přední kamerou, která sleduje povrch vozovky a pomocí vzduchových měchů vyhlazuje nerovnosti. V případě polních cest lze vůz zvednout až o 25 milimetrů, systém sleduje i sklon silnice. Pak lze zvednout jen přední část vozu, aby nedošlo ke kolizi s povrchem.
Vychytávky a design
Majitel se také nebude muset namáhat s otevřením dveří, protože k vysunutí kliky dojde, jakmile systém zachytí signál telefonu. Uvnitř pak pasažéři jen stisknou tlačítko, které dveře zavře. U řidiče provede celou akci jen brzdový pedál. Design počítá opět s dvojitými a velmi úzkými světlomety jak vpředu, tak i vzadu. Použita jsou také zajímavě stylizovaná litá kola, což vše dohromady podporuje svéráznou přitažlivost luxusního vozu.
Chladič má působivou mřížku, kapota elektrického crossoveru dodává přídi klasičtější vzhled. Vůz bude jasně rozeznatelný podle vysouvacích madel a delších zadních dveří a celkově půjde o kus, který si nejspíš nikdo nesplete s čímkoli dalším. Vliv bude mít nepochybně i cena, kterou budeme ale znát až během příštího roku. V něm dojde na faktický prodej. Zatím probíhají objednávky, podle nich dojde k nástinu exportních plánů.
Jaké pocity ve vás vyvolávají vozy velikosti limuzíny?