Velká personální rošáda ve Škoda Auto. Její šéf bude od července vést představenstvo Volkswagen

Skupina Volkswagen, pod kterou patří i automobilka Škoda, spustila lavinu výměn ve vedoucích postech. Má to vést k zefektivnění společnosti a připravit na budoucí výzvy.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer převezme funkci předsedy představenstva automobilky Volkswagen 1. července 2022. Dosavadní šéf Volkswagenu Ralf Brandstätter se bude věnovat aktivitám koncernu v Číně. Kdo nastoupí na místo Schäfera zatím není jasné. Koncernový ředitel Herbert Dies, který měl čínský trh dosud na starost, zatím ve funkci zůstává.

Mnoho změn najednou

Na úkor Brandstättera, který se zároveň stane členem představenstva koncernu, ale přijde o část pravomocí. Diess je v poslední době pod rostoucím tlakem, protože měl neshody s vlivnou závodní radou koncernu. Celý konflikt začal v září, kdy generální ředitel koncernu zkritizoval na tradičním setkání s vysoko postavenými manažery nízkou efektivitu výroby a logistiky. Diess od února přijde také o zodpovědnost za odbyt. Tuto agendu od něj převezme Hildegarda Wortmann, která je aktuálně šéfkou odbytu v divizi pro výrobu luxusních vozů Audi.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Představenstvo se od února rozroste také o Hauke Starrs, která bude zodpovídat za informační technologie. Změny ve vedení dozorčí rada vysvětluje nezbytností zefektivnit chod společnosti, aby byla připravena na výzvy do budoucna. Má jít hlavně o elektrifikaci aut a digitalizaci. Škoda Auto, která patří do koncernu Volkswagen, v Česku provozuje tři výrobní závody. Výrobny založené na koncernových partnerství má ale také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii.

Schäfer má před odchodem mnoho plánů

S lokálními partnery spolupracuje automobilka také na Ukrajině a v Kazachstánu. Celkem Škoda Auto působí na více než 100 trzích. Thomas Schäfer vede automobilku Škoda Auto od srpna 2020. V jejím čele tak zažil nelehké období způsobené koronavirovou pandemií a nedostatkem čipů. V dopise zaměstnancům Schäfer uvedl, že než v červenci příštího roku ve vedení automobilky skončí, chce se společnosti věnovat naplno.

iZdroj fotografie: Depositphotos

V plánu má uvést řadu nových verzí současných modelů. Jít má například o další verzi modelu rodiny Enyaq iV, modernizovaný Karoq nebo Fabii ve verzi Monte Carlo. Nadále se má rozšiřovat v rámci Škoda Auto také elektromobilita. Za loňský rok automobilka dodala celosvětově přes milion aut. Letos to má být kvůli nedostatku dílů o čtvrt milionu vozů méně. I přesto Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku téměř zdvojnásobila provozní zisk na zhruba 23 miliard.

Jak hodnotíte vývoj značky Škoda za poslední dva roky?

Zdroj: ČTK

Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články