Dieselové motory jsou i přes kritiku velmi dobré a jsou v některých případech těžko nahraditelné. Šest dvoulitrových motorů, které jsou podle odborníků velmi dobrou volbou.
Dieselové motory prochází velkou změnou a jejich budoucnost je velmi nejistá. I když jsou mnohým trnem v oku, bude velmi těžké je za pár let nahradit, hlavně u větších vozidel. Pokud jezdíte opravdu hodně, bývá diesel často tou nejlepší volbou. Odborníci na náhradní díly označili šest dvoulitrových motorů, které jsou kvalitní a spolehlivé.
Koncern Fiat a PSA
Jedním z doporučovaných motorů je od koncernu Fiat, konkrétně motor 2.0 JTD. Motor konstrukčně vychází ze spolehlivého 1.9 JTD, který je v mnoha modelech Fiat. Modernizací a zvýšením zdvihového obejmu vznikl 2.0 JTD, který plní emisní normu Euro 5. Motor má 16ventilovou hlavu válců a turbodmychadlo s variabilní geometrií.
Motor od PSA, čtyřválec 2.0 HDI, je považován za jeden z nejlepších dieselových motorů ve své třídě. V roce 1998 dokázal nabídnou výkon až 109 koní. Motor používá 8ventilovou hlavu válců a přímé vstřikování paliva common-rail. V roce 2003 přišla na trh i verze s 16ventilovou hlavou válců a vyšším výkonem. V nabídce je motor s pevnou i variabilní geometrií lopatek turbodmychadla.
Motory od BMW a Renault
Spolehlivým a oblíbeným motorem od BMW je výchozí verze 2.0d, která byla poprvé použita v roce 1998 v modelu E46 řady 3. V začátku výroby bylo použito rotační čerpadlo, později bylo zavedeno přímé vstřikování common-rail. Motor má 16ventilové hlavy a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Odborníci doporučují jen výchozí verzi, novější varianty již prý nejsou bezproblémové.
Automobilka Renault se potýkala s množstvím nehod spojených s motorem 1.9 dCi. Od nuly tak vyvinuli nový vznětový motor 2.0 dCi. V nabídce je od roku 2005 ve vozech Renault a Nissan. Motor má také 16ventilové hlavy válců a přímé vstřikování paliva. Všechny varianty obsahují turbodmychadlo s variabilní geometrií a vyšší modely navíc kapalinové chlazení.
Volkswagen a Hyundai
Koncern Volkswagen se proslavil hlavně motory 1.9 TDI, které byly velmi odolné. Kvalitní bývá i jeho nástupce 2.0 TDI, který se však zpočátku potýkal z mnoha problémy. Konstrukční vady byly časem odstraněny, odborníci doporučují motory vyrobené po roce 2012. Ty již jsou odolné a nemají problémy dříve vyrobených. Motor lze pořídit i se vstřikováním Bosch či Siemens.
Velmi dobrý motorem je podle odborníků také čtyřválec 2.0 CRDi, který je instalovaný v mnoha modelech Hyundai a Kia. Vyráběný byl v letech 2001 až 2010. Motor má opět 16ventilovou hlavu válců a přímé vstřikování paliva vyvinuté společností Bosch. Slabší verze mají turbodmychadlo s pevnou geometrií, silnější s variabilní. Motor má nízkou spotřebu paliva a dobré recenze.
Který z uvedených motorů je podle vás nejspolehlivější?