Audi se zbavuje dalšího modelu, kvůli následkům restrikcí od EU. Bude vyrábět jen vozy s vysokou marží

Audi ohlásilo konec malých a kompaktních modelů a přesun svojí produkce k větším a dražším vozům. Přinášíme vám důvody, proč tomu tak je.

i Zdroj fotografie: Audi
                   

Audi pokračuje v osekávání spodních pater svého výrobního portfolia a zaměřuje se na portfolio více luxusní. A dražší, pochopitelně. Všechna ta vzletná slova o „optimalizaci skladby modelů“ skrývají jedno hlavní sdělení: na větších modelech máme větší marže. Punkt. A není asi nic, co by tuto cestu Audi zvrátilo. Po malém modelu Q1 tak přišlo na řadu i kompaktní Audi Q2 (a SQ2). Skoro by šlo říct škoda, tohle bylo mimořádně pěkné auto.

Audi se změní na výrobce vozů pro horních deset tisíc

Přesunutí pozornosti na velké (čtěte: opravdu drahé) automobily, stejně jako speciální edice nebo elektromobily lze brát jako důsledek přísných emisních omezení ze strany EU. Jinými slovy: nenecháte nás vyrábět levnější modely s rozumnou marží, tak budeme vyrábět luxusní modely s luxusní marží. Není totiž žádným tajemstvím, že politika emisních povolenek a nákladného vývoje vede k tomu, že se levnější vozy v podstatě nevyplatí vyrábět, a to nejen Audi.

A i když nemůžeme o Audi Q2, natož o SQ2 říct, že jde o vyloženě levný model, v kontextu horních pater nabídky Audi, tedy Q7, SQ8 a variant e-tronu jde v podstatě o drobné. Náklady na jejich výrobu jsou však velmi podobné, stejně kvalitní interiéry, stejné technologie. Je tedy jasné, kdo půjde z pomyslného kola ven, když dojde na náklady. Ti velcí to nebudou. Chcete-li tedy pěkné, prémiové kompaktní SUV – jděte a kupte si ho. Brzy nebudou.

Do jakých extrémů podle vás taková situace povede?

Zdroj: Audi

Diskuze Vstoupit do diskuze
122 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články