Spojení dvou naprosto odlišných světů nemusí dávat na první pohled smysl. Zákazníci však mají velká a robustní auta se sportovním akcentem rádi, není důvod nevyslyšet poptávku.
Představení nového Volkswagenu Amarok je na spadnutí a s blížící se premiérou vyvstávají také některé dosud nezodpovězené otázky. Jednou z nich je, zda bude novinka dostupná také v ostré verzi s označením R. I když by se mohlo zdát, že jde o zcela nerelevantní nápad, jsou tady indicie, podle kterých se dá usuzovat opak. Třeba z příbuznosti s modelem, který svou vlastní ostrou specifikaci již má.
Drsný Amarok ještě drsnější? Díky Fordu
Specifikace R se vine napříč téměř celou modelovou řadou značky Volkswagen, U některých modelů jde spíše o designovou záležitost, u jiných opravdu o sportovní DNA. Golf R je považován za fenomén a etalon kategorie. Svůj pick-up VW dosud nikdy ve sportovní verzi nenabízel. Jenže nový VW Amarok bude sdílet společnou platformu s Fordem Ranger. A v těchto souvislostech už se verze R nezdá být tak nereálná.
Ford má totiž v nabídce Ranger Raptor. To je původně pracovní pick-up, ovšem s motorem 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o výkonu 213 koní a točivím momentu 500 Nm. K potentní pohonné jednotce přidejte sadu dramatických doplňků karoserie a stylový interiér. Nedostanete sice nejrychlejší pickup na světě, ale ani auto, se kterým pojedete chytat ovce nebo svážet dřevo do lesa. A máte tady dodávku, které místo do práce vyrazí spíše do města nebo na fanouškovské srazy.
Bude nebo nebude? Vedení VW neřeklo ne
Výrobu Amaroku R nepopřel Ryan Davis, ředitel divize lehkých užitkových vozidel. Na otázku, zda by mohl Volkswagen vyrobit Amarok jako Ford Ranger Raptor, nezareagoval s přímou negativní odpovědí. Prohlásil, že v segmentu pick-upů je možné cokoli. A doplnil, že by v případě Amaroku R šlo o příležitost, kterou společnost zváží.
Pokud by na Amarok R nakonec nedošlo, nebudou potencionální zákazníci ochuzeni o silný motor, netřeba očekávat pouze menší motory. Víme sice, proč řada automobilek používá dvoulitrové čtyřválce, výrobce potvrdil, že pod kapotou bude pracovat naftový šestiválec. Respektive že Amarok bude v nabídce s různou nabídkou motorizací v závislostech na podmínkách jednotlivých trhů, na kterých bude nabízen.
Co myslíte, dávají ostré pracovní pick-upy smysl?