Na přístrojové desce vedle ukazatele hladiny paliva je malá šipka. Má zásadní význam, i když řidiči o ní mnohdy ani nevědí.
Než vyjedete s novým autem na silnice, měli byste se plně seznámit s ovládáním a obsluhou vozu. Mezi automobily různých značek i různých modelových řad jsou velmi často dost zásadní rozdíly. I když jsou tady společné drobnosti, které jsou u všech aut totožné. Je paradoxní, že velká řada řidičů o důležitých detailech nemají tušení. Malá šipka vedle ukazatele stavu paliva je toho příkladem, jak je zjevné z chování na čerpacích stanic, kde řidič netuší, z které strany mají u čerpacího stojanu zastavit.
Jednou je šipka vpravo, podruhé vlevo
Není to dogma, ale například výrobci aut z Japonska umísťují šipku velmi často pouze na levou stranu. U evropských automobilů najdeme šipku zase na pravé straně vedle ikony čerpacího stojanu. Proč to není sjednocené? Ale je, opravdu, jen se automobiloví výrobci dělí na dvě skupiny. Každá akcentuje svůj vztah k bezpečnosti řidiče při čerpání paliva. A týká se to, i když parkujete jen za pár stovek a ne plnou nádrž.
Kdo to ještě nepochopil, z řad těch čtenářů, kteří nejsou o významu šipky obeznámeni, tak musí vědět, že šipka ukazuje, na které straně vozu je hrdlo palivové nádrže. Banalita, ale pokud sednete do auta, které neznáte, například z půjčovny, a nevšimnete si, kde je víčko nádrže, začnete to řešit až když přijíždíte na čerpací stanici. Palivo sice neušetříte, ale už nikdy se nestane, že zastavíte u stojanu, a pak budete potupně couvat a najíždět z druhé strany, nebo tahat hadici přes kufr auta k druhému boku.