Jak se vyhnout dopravní kontrole? Bývalý policista vyzradil 4 faktory, které sníží šanci zastavení téměř na nulu

Některé řidiče zastavuje hlídka dopravní policie více než jiné. I když neporušují pravidla provozu, svým způsobem ke kontrole provokují, jak?

i Zdroj fotografie: Policie
                   

Stává se to, někdo má na dopravní policii takzvaně smůlu a je objektem kontroly pokaždé, když vyjede. A někdo se s policejní hlídkou nesetká, jak je rok dlouhý. Mimo speciální akce zaměřené na konkrétní téma, například bezpečnostní pásy, rychlost, a podobně, kdy policie „bere“ každého. Při běžném namátkovém výběru platí určitá pravidla. Existují čtyři hlavní faktory, podle kterých policie některá auta zastavuji častěji než jiná.

Pokud vybočujete z řady, zastaví vás

Prvním důvodem, proč policie zastaví auto, je jeho vzhled. Už z dálky patrné nevhodné tónování skel policisty „vyprovokuje,“ k tomu, že auto zastaví. Pokud může být čelní sklo zatmavené maximálně do 25 % a ostatní skla do 30 %, tak vůz, kde řidič není za tmavým prosklením vůbec vidět, je doslova výzvou pro policejní hlídku k zastavení. To samé platí pro tuning. Máte-li na svém BMW vkusný paket od Hartge, asi se nic dít nebude. Ale kliky od Miloteku blýskající se kilometry daleko, výfuk se zvukem hromu a křídlo a la Rychle a zběsile policie spíše pobídnou ke kontrole, než ke zdviženému palce a tichému uznání.

iZdroj fotografie: Policie

Druhým důvodem může být čistota auta. V zimě se to týká jednak očištění auta od ledu a sněhu tak, aby měl řidič patřičný výhled, a zároveň aby sníh na střeše nemohl odpadávat a ohrožovat ostatní řidiče. Zasněžené auto s průzorem pro vidění dopředu si koleduje o rendez-vous s policejní hlídkou. A také jde o registrační značku, která musí být čitelná. V létě nikdo nebude řešit, jestli máte na skle rozmáznutého brouka, ale už třeba ofroad zablácený od shora dolů po projížďce v bahnitém terénu je signálem pro polici, že si vás stáhne za krajnici ke kontrole. 

Jako mimikry funguje plynulost 

Třetím důvodem, proč se na vás policie zaměří, je chování. Plynulá jízdy funguje jako maskování. Ale styl brzdy plyn, razantní brzdění na dohled od policejní hlídky, nebo předjíždění a zařazování se na poslední chvíli před policisty, to je důvodem, proč si policie může vybrat ke kontrole vaše auto a ne jiné. To samé platí také pro jízdu z pruhu do pruhu, a nevadí, že to bude třeba na městském obchvatu, kde nelze mluvit o tzv. podjíždění. Podezřelá je také jízda od kraje k dělící čáře, pro policisty to může představovat podezření na jízdu pod vlivem alkoholu.

iZdroj fotografie: BMW

Poslední důvod? Značka, model a stáří vozu. Pokud jezdíte ohnilou Škodou Favorit, policie má jistotu, že když vás zastaví, na něčem si vždy smlsne. Minimálně v rámci technického stavu vozidla, nebo vás alespoň podusí. BMW 3 řady, vlastně jakékoli generace starší, než je aktuálně v prodeji. Zejména E36 a E46. Tohle auto si podle policie kupují řidiči, kteří notoricky překračují povolenou rychlost, mají na autě nehomologované doplňky. Driftují a vůbec jsou „závadoví a společnosti nebezpeční.“ Auta značek, které se často kradou také mohou být v hledáčku policie víc než jiná. Sportovní a luxusní auta, tam jde zase o to, že je policie staví pod záminkou kontroly, ale v reálu se chce jen podívat. Tři roky staré a plynule jedoucí Subaru Outback policie nikdy nezastaví.

Co vy, jaké máte auto a jak často vás policie na silnici zastavuje?

Zdroj: Vladimír G. – policista

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články