Znalci pojmenovali motory, které spotřebovávají nadměrné množství oleje. Majitelům hrozí poškození a drahá oprava

Moderní spalovací motory s přeplňováním a přímým vstřikováním paliva jsou vysoce účinné. Za cenu nízké životnosti, potřeby pečlivého servisu a vyšší spotřeby oleje.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Některé oleje potřebují pro svůj provoz méně a jiné za více motorového oleje. Na jedné straně tady jsou pravidelné intervaly na výměnu této nezbytně nutné technické kapaliny. Na straně druhé tady jsou úbytky, které nastávají v čase mezi intervaly výměny. Podle renomovaných odborníků z amerického  institutu Consumer Reports lze za problematické označit ty motory, které potřebují mezi intervaly doplnit dva litry oleje. Při průměru 4 až 7 litru oleje v motoru to je 20 %, ale až 50 % u menších jednotek.

Hladinu oleje sledují hlavně majitelé bavorských SUV

Data, které experti analyzují a zpracovávají, nejsou výsledky nějakých nahodilých testů či kusých zpráv majitelů aut. Dodávají je samotní výrobci automobilů. Je třeba zmínit, že problém s vyšší spotřebou oleje se zhoršuje s opotřebením motoru.  Nejproblematičtějším motorem z hlediska spotřeby oleje je 4,4litrový V8 BMW.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Osmiválec s kódovým označením N63 je užívaný zhruba ve třetině vyrobených X5 od roku 2008. U exemplářů ve věku 8 až 10 let je doplňování 2 litrů oleje na každých ujetých 10 tisíc kilometrů běžnou praxí. Doplňování oleje je akutní problém pro majitele Audi s třílitrovým kompresorovým motorem 3,0 TFSI s kódovým označením EA837 v modelových řadách od A4 po Q7.

Se Subaru STI jste na doplňování oleje zvyklí

S problémem vysoké spotřeby oleje se musí smířit i majitelé Subaru s plochými motory 2,0 a 2,5 litru. Vysoká spotřeba oleje se nevyhýbá majitelů ultimativních modelů STI, tam jde ale většinou o fakt související s upravenými motory s kovanými písty. Majitelé Subaru STI tak nevnímají vyšší spotřebu motorového oleje jako problém, ale jako součást provozu auta.

Zvýšená spotřeba oleje a doplňování mezi servisními intervaly se nevyhýbá majitelům značky Volvo s řadovými šestiválci 3,0 a 3,2 litru. Zvýšenou pozornost hladině oleje musí věnovat majitelé automobilů značky Volkswagen s populárním motorem 1,4 TSI. Závěrem si musíme připomenout, že zvýšená spotřeba oleje souvisí s rychlejším opotřebení válců a pístů a nízká hladina oleje v motoru je rizikem dramatického poškození pohonné jednotky.

Co vy, máte jeden z vyjmenovaných motorů a sledujete stav oleje?

Zdroj: Consumer Reports

Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články