Spotřeba 1,1 litru, kolosální kufr a německá kvalita za pár stovek tisíc. Nové kombi nemá obdoby

Astra byla v Čechách vždy oblíbeným modelem. Její poslední generace vzala všechno dobré a zabalila to do atraktivního kabátu. A přidala hodně zajímavý hybrid.

i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
Dalších 16 fotografií
Dalších 16 fotografií
                   

Souboje a slovní přestřelky mezi zastánci úplné elektromobility a příznivci „klasiky“ zdaleka nekončí. A tak zatímco skalní fanoušci značky pojmenované po slavném vynálezci by kohokoli nesouhlasícího v poklidu „ukřižovali“, ti druzí by si pro změnu na náhrobní kámen nechali vytesat „zemřel v klidu, v čipu a v TDI-čku“. A někde mezi nimi si existuje a prospívá kategorie, beroucí si z obojího to nejlepší. Ano, jsou to plug-in hybridy. Jeden z nejzajímavějších je tu.

Někdy benzín, někdy elektro, někdy oboje.

Tedy kategorie vozidel, kombinujících provoz na spalovací motor s elektropohonem, na který se dá v případě potřeby samostatně jet, dobíjet jej za provozu i ze zásuvky a využívat jej zcela samostatně. Dokážeme si představit, že je mezi námi mnoho takových, co denně jezdí autem jen do práce a zpět, možná s nákupem navíc, celkově do 100 km. Nová Astra, o které se dnes budeme bavit umí v elektro režimu 70 km. I do nich se mnozí vejdou.

A stejně jako si po příchodu z práce mnozí z nás dají mobil na nabíječku, protože minulých 8-12 hodin mu dalo zabrat, připojí se úplně stejně Astra na vaši domácí elektrosíť. Do rána bude stejně fresh, jako váš mobil, připravena vás bezhlučně a bezeemisně přepravit do práce a zpět. Jeden den, dva dny, měsíc, rok… A víte co? Tohle zrovna je komfort, na který bych si asi uměl zvyknout. Na to, že ráno nemusím startovat studený motor a za chvilku jej zase vypínat.

Možná cesta k (částečné) elektromobilitě?

A když bude přeci jen potřeba, jen tiše naskočí benzínová „jedna šestka turbo“ o výkonu 110 kW a jede se v poklidu dál. Žádné hledání nabíječek a plánování cest podle nich. Můj latentní odpor k (úplné) elektromobilitě pramení především z absence potřebné infrastruktury a jednoduchých propočtů, hovořících o tom, že se to tak rychle nezmění, nepostaví. Celé Jižní město na nabíječce? Tu fotku chci vidět. Kombinace obojího v jednom autě tuhle situaci řeší.

i

A i když nedisponujete garáží u domu nebo přípojkou na zahradě, pořád by hybridní Astra mohla dávat smysl. Třeba jen bonusem v podobě umístění baterií u zadní nápravy a tím pádem lepšího vyvážení a rozdělení hmotnosti na obě nápravy. Mimochodem, odladění podvozku se tady údajně povedlo na výtečnou a první testy to zatím potvrzují. Nebo sladěním obou druhů pohonů a jejich využíváním během jízdy. Nejvyšší výkon z celé nabídky? O tom není diskuse.

iZdroj fotografie: Opel

I kdybyste ale hybrid zavrhli, stejně vám zůstane možnost pořídit si tuto Astru s některým ze spalovacích motorů, od benzínové tříválcové 1,2 turbo naladěné na 81/96 kW až po „jedna pětku“ diesel se stejnými 96 kW. Všechny motory lze kombinovat se šestistupňovými manuály, případně osmistupňovou automatikou (spolehlivou „klasikou“ s hydrodynamickým měničem točivého momentu od japonského Aisinu, sbohem cukání při popojíždění a opravám DSG)

Cenové zamyšlení pro benzín i hybrid

A popravdě, cenová politika k tomu „spalovacímu procesu“ stále trochu vybízí, protože i když základní 1,2 turbo se podle aktuálního ceníku vejde pod půl milionu, vrcholné hybridní provedení je o celých 300 tisíc dražší. A to je rozdíl, který mnohé přiměje k zamyšlení. A třeba sáhnutí po kalkulačce, jaká že vlastně bude úspora s tím denním dojížděním do práce. Ať se rozhodnete jakkoli, vždy budete mít k dispozici ergonomická sedadla s ortopedickou certifikací AGR.

Stejně jako samostatná tlačítka pro ovládání (nejen) klimatizace. A tedy žádné zbytečné patlání displejů. Ty jsou mimochodem v každé Astře dva, oba o velikosti 10“. Nebo zavazadlový prostor od 352l u hatchbacku a 608l u kombi. Za které se mimochodem připlácí rozumných 30 tisíc. A u vyšších výbav skvělá Matrix světla, která Opel opět znamenitě umí. A další a další. Finále? Nechám na Vás. Za mně je Astra jedním z nejpříjemnějších překvapení roku 2022.

Zdroj: Autorský komentář Michala Sztolára

Galerie

Dalších 16 fotografií
Dalších 16 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
118 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články