Snižuje vypnutá klimatizace spotřebu paliva? Ano i ne, to nebudete chápat, pravdu odhalil expert na spotřebu

Triky, jak snížit spotřebu motoru a ušetřit za palivo jsou různé, mezi ty časté patří jízda s vypnutou klimatizací. Zda to funguje, vysvětlují odborníci z automobilové asociace.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Do doby, než lidstvo přijde na revoluční, zcela převratný typ pohonu, budeme muset jezdit s auty, která jsou odkázána na spalovací motory. Anebo, jak je nám podsouváno, elektrické agregáty. Každopádně u dosud nejrozšířenějších spalovacích motorů řešíme spotřebu paliva a hledáme, jak ji snížit. Otázkou, která s tímto souvisí, je, zda klimatizace, puštěná na plný výkon, zvyšuje spotřebu paliva. Anebo naopak, dá se ušetřit tím, že budeme jezdit bez použití klimatizace.

Klima off a okna dolů? Ne!

Odpovědět pouhým „ano“ nebo „ne“ nelze, záleží na konkrétním autě, konkrétní situaci a konkrétním kompresoru, který systém používá. Podle odborníka Davida Bennetta z AAA, Americké automobilové asociace, je možné jízdou s vypnutou klimatizací a zavřenými okny dosáhnout malé úspory paliva. Šlo by ale o tak malé rozdíly, že by si je většina spotřebitelů ani neuvědomila. Co tedy jízda s vypnutou klimatizací, ale staženými okny? To je ještě horší nápad, co se spotřeby týká, protože okna dole zvyšují spotřebu paliva více než zapnutá klimatizace.

iZdroj fotografie: Freepik

Se staženými okny se zhoršuje aerodynamika vozu, zvyšuje se aerodynamický odpor, a roste spotřeba. Čili okna nahoru a zapnout klimatizaci! V zimě navíc klimatizace vhání do kabiny suchý vzduch a omezuje zamlžování, je tedy žádoucí ji používat. Trik se zapnutou klimatizací a uzavřeným vnitřním okruhem už znáte z našeho staršího článku. Tipy, jak snížit spotřebu, jsou jiné než tento s deaktivovanou klimatizační jednotkou.

Zdroj: AAA

Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články