Řidič zaznamenal hrůznou nehodu na video. A pak udělal ten samý přestupek

Dopravní značení není pouhé doporučení, které řidič nemusí brát na zřetel. Ignorování značek vede velmi často k drsným dopravním nehodám.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Dopravní situace se jeví jako klidná, plynulá. Dva pruhy v obou směrech a auta jedoucí relativně konstantní rychlostí, nic se neděje. Do okamžiku, než řidič auta odbočí vlevo přes dva pruhy a nevidí, že v protisměru přijíždí automobil. Co se pak stane, je dílem okamžiku. Dochází ke srážce, naštěstí ne plně čelní. Přesto je devastace obou aut značná. Co nehodě předcházelo a šlo jí zabránit?

Nehodě šlo zabránit, dodržováním předpisů

Půjdeme-li od konce nehody k začátku manévru, tak stačilo nechat přejet v protisměru auta tak, aby měl dobrý výhled a jistotu, že je v protisměru volno. To ale stále ignorujeme fakt, že v inkriminovaném místě platí zákaz odbočení. V místě středové čáry je vodorovné značení šipkami pouze v přímém směru. Pokud by bylo možné odbočit, byla by tam i šipka doleva. To ale stále není všechno, z videa je zřejmé, že dostatečně daleko před křižovatkou je i svislé značení, klasická dopravní značka se zákazem odbočení vlevo. 

Řidič tedy zcela ignoroval zákaz odbočení. Pak nedbal na to, že ho šipky na silnici nabádají, aby jel dál v přímém směru. A vše dovršil tím, že odbočil bez jistoty volného průjezdu. Smutné je, že řidič auta, ve kterém byla kamera nahrávající celý incident udělal přesně to samé. Podle všeho v dobré vůli pomoci, je zjevné, že autor nahrávky parkuje co nejblíže místa nehody. To ho ale viny z porušení předpisů neomlouvá.

Byli jste někdy svědkem dopravní nehody?

Zdroj: STOP CHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
124 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články