Pokud chcete vyrobit opravdu funkční pásové monstrum, potřebujete vybavenou dílnu, zkušenosti strojaře – a Teslu Model 3. Výsledek bude famózní – a video o něm taky.
Bizarních „hraček“ postavených na základě nějakého modelu Tesly už jsme pár viděli. Byl tu sněžný pluh, stejně jako výrazně terénní úprava. Ovšem to, co se podařilo postavit dvěma německým inženýrům a youtuberům vám vyrazí dech. Přičemž to „inženýrům“ je tady důležité. Protože bez hlubších znalostí strojařiny a mechaniky „tohle“ jen tak nepostavíte. Respektive možná postavíte, ale nebude to fungovat. Tenhle „pásák“ s vyhlídkou jak z petřínské rozhledny funguje. A je kousek od nás.
Dokonalejší než přímo od Tesly
Nevíme, co přesně mu říká Elon Musk, ale pokud je jen trochu při smyslech, musí být nadšen. Takhle dokonalá hračka z Modelu 3 asi nenapadla ani jeho. A to je co říct. Viz třeba Cyber Truck, u kterého pořád přemýšlíme, kde sehnal tak dlouhé pravítko, podle něhož tu karoserii nakreslil. V případě tohoto „pásáku“ pravítko být nemuselo, Tesla Model 3 nemá zas tak špatné tvary. Zato bylo potřeba důvtipu a představivosti, velmi velké. Výsledek vám ale sebere dech.
Jak je přitom z videa (mimochodem výborně a poutavě natočeného, německá preciznost je znát i tady) patrné, oba tvůrci se nebáli vzít do ruky svářečku nebo velké kladivo, když bylo potřeba napasovat cokoli kamkoli. A úvodní 3D projekce celého podvozku v CADu dá jasně najevo, že to dopředu měli velmi přesně spočítané a šli takříkajíc „na jistotu“. Tohle není až tak experiment, tohle je precizní strojařská práce. Přesně tak to taky ve finále vypadá.
Z nejmenšího modelu Tesly „pásák“ o hmotnosti 6 tun
Je každopádně zajímavé, jak stačí profilové trubky, standardně vybavená dílna, starší ozubená kola spolu s několika dalšími součástkami k tomu, aby vzniklo opravdu působivé dílo. Netušíme, jaký je dojezd takového „TeslaTanku“, s ohledem na 6 tun výsledné hmotnosti se nicméně obáváme, že na přejezd republikou to stačit nebude. To ale ani nebyl cíl, tohle monstrum pochopitelně beztak nesmí na silnici. Při světlé výšce 80 cm a šíři pásů by nicméně nedokonalosti silničářů pravděpodobně ani nezaregistroval. A to ani ty české, natož německé.
Dokážeme si jej však velmi dobře představit jako tzv. „show-car“ na eventech, sportovních akcích a dalších podnicích. Kamkoli, kam tenhle „kompaktní elektromobil“ přijede vzbudí tolik pozornosti a zájmu, že se na tom dá bez problémů postavit slušný byznys. A navíc, v mezích možností jezdí potichu. Jakmile člověk vidí podobné monstrum, čeká burácení minimálně nějaké „vé-osmičky“. Tohle překvapí. Tiché jak autíčko na ovládání ve vašem pokoji. Jen malinko větší.