Roky přehlížené SUV v bazarech berou nyní Češti útokem. Jezdí za 5 litrů, má bohatou výbavu a stojí super peníze

České bazary občas skrývají poklady. Za zlomek původní ceny pořídíte auta s dokonalým poměrem cena/výkon. Tohle elegantní SUV známé značky je rozhodně jedním z nich.

i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

S každým dalším bazarovým autem, jehož popis přinášíme se utvrzujeme v tom, že auta vyráběná zhruba před deseti lety nejsou opravdu nijak stará (ani zastaralá) a bez problémů dostojí dnešním požadavkům. Nebo možná ještě lépe řečeno: dostojí dnešním požadavkům lépe, než ta zcela nejnovější. O tom, že se s automotive oborem cosi stalo píšeme již dlouho. Tohle ještě nedávno zcela nové SUV je toho důkazem. Úsporné, na obsluhu a provoz skvělé, dostupné. Čtěte dále.

Japonsko země off roadům zaslíbená

Japonci byli ve vývoji pravověrných off roadů, stejně jako z nich vycházejících SUV vždy poměrně zdatnými hráči na světovém trhu. Toyota Land Cruiser / Isuzu Trooper / Mitsubishi Pajero / Nissan Patrol… Co jméno, to legenda. U toho posledního bychom se rádi dnes zastavili. Ne, nebojte se, nebudeme vám vnucovat robustní off road na rámovém podvozku, jež má na středovém tunelu víc páček na závěrky diferenciálu a redukci, než je počet vidliček u vás v příborníku.

iZdroj fotografie: Nissan

Patrol je dnes na silnici poměrně vzácným úkazem a lepší už to nebude. Co naplat, doba, kdy ke každému úspěšnému podnikateli patřilo Pajero nebo Patrol jako důkaz úspěchu je zkrátka pryč. Tito dinosauři a průkopníci univerzálnosti u osobních automobilů se podobně jako jejich prehistoričtí pradědové odebrali k věčnému spánku, aby je na silnicích vystřídali zástupci tolik populárních SUV. BMW X5 nebo Mercedes GLE jsou k denním soužití zkrátka vhodnější.

Nissan robustní a odolná auta uměl vždy

To nic ale nemění na tom, že Nissan na svoje geny ze stavby robustních a odolných off roadů nezapomněl. Už menší Terrano (stále ještě off road) bylo příjemné auto, Quashqai se ale běžnému životu přiblížil dokonale. A právě jeho druhá generace, vyráběná od roku 2015 je naším tajným tipem na dostupné a úsporné SUV z „druhé ruky“. Poháněné motorem 1,6 dCi/96kW/320 Nm a šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou tvoří auto harmonický celek.

iZdroj fotografie: Nissan

A mimořádně úsporný. Deklarovaných 4,4l je jako obvykle poměrně optimistických, nicméně o litr, litr a půl více je už zcela reálná a dosažitelná hodnota. Šetrný parťák. A navíc docela pohledný. První generace byla svým designem poměrně nevýrazná, tato druhá to však rychle dohnala a zejména interiér je proti první verzi zcela někde jinde. Použitými materiály i zpracovaním se ničím neliší od modelů konkurenčních značek s datem výroby zcela soudobým.

Není „stará škola“ příjemnější pro život?

Vlastně liší. Quashqai je v interiéru stále tak trochu „stará škola“. Jenže na obsluhu a denní soužití je tahle „stará škola“ více než příjemná a vyladěná. Design interiéru vznikal v době, kdy nebylo nutné nikoho nutit do obsluhy všech prvků přes jeden velký dotykový displej, nebo se za jízdy strefovat do menu a hledat regulaci teploty. Všechno, co potřebujete máte „na jeden dotek“ na tlačítku, ovládání audiosystému stejně jako klimatizace. Nešlo by tohle praktické řešení zase vrátit zpátky do aut?

iZdroj fotografie: Nissan

I přes praktičnost je navíc z interiéru znát, že luxusní divize Nissanu se jmenuje Infinity. S první generací Quashqaie se prostředí pro posádku nedá srovnat, přibyly tady měkčené plasty, dekorační lišty z hodnotných materiálu, dokonalé slícování je samozřejmostí. Nechybí ani bezpečnostní systémy, nouzovým brzděním a čtením značek počínaje a sledováním objektů za vozidlem nebo kamerovým panoramatickým systémem konče. Zkrátka vše pro vaši pohodu a bezpečnost máte na palubě.

Cena rozhoduje – tady jako kdekoli jinde

A to nejdůležitější – cena. Aktuálně je na serveru sauto.cz poměrně bohatá nabídka prvních ročníků této druhé generace, začínající u nejlevnějších modelů kolem 270 tisíc korun. To nám na 7 let staré auto s pořizovací cenou kolem 600 tisíc dle motorizace a výbavy nepřijde jako špatné, na obvyklou námitku „za to mám novou Dacii“ můžete namítnout, že tady nikoli. Navíc při vší úctě k Dusteru je Quashqai trochu jiná liga, rozměry, motorem, provedení, vším. Jestli tedy uvažujete o dostupném a úsporném crossoveru, tohle je náš tip.

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií

Jaká ojetina v podobné cenové hladině by mu mohla konkurovat?

Zdroj: TopGear
Diskuze Vstoupit do diskuze
86 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články