Zkušený detailér ukázal na videu, jak s patentem za 300 korun rozleštit jakoukoli rýhu na karoserii. I tu od hřebíku

Opravy poškozeného laku karoserie nemusí nutně znamenat drahé prostředky a vysoké výdaje. Zkušený profesionál ve videu ukázal, jak si poradit i s tím, co máte doma.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Rýhy na karoserii jsou něco, s čím se dříve či později setká v zásadě každý z nás. Pravda, někteří nikdy nevjedou do myčky a nikdy nedopustí, aby se jejich miláček ke kartáči byť jen přiblížil. Ale i ti, co pravidelně chodí na ruční mytí kartáč občas použijí, minimálně pro důkladnější omytí. A s ním je menší či větší poškrábání jenom otázka času. Řešení je přitom poměrně snadné a stojí pár korun, přinášíme jej ve názorném videu přímo od od profesionála – detailéra.

Stříbřenka je na rýhy nejlepší

Jeden můj kolega vždy zásadně volil u nového auta stříbrnou barvu. Když už to bylo asi potřetí nedalo mi to, a začal jsem se vyzvídat. Neb měl tehdy i Fabii stříbrnou, i když to znamenalo usilovnou práci a speciální objednávku. Odpověď jsem v podstatě čekal, ale její pragmatičnost mě baví dodnes: „Protože na stříbrné není dlouho vidět špína, nikdy na ní nejsou vidět škrábance a v létě se minimálně zahřívá“. Uznejte, že mám praktického kolegu.

iZdroj fotografie: Depositphotos

A má pochopitelně pravdu. Ostatně i oblíbenost tohoto „odstínu“ (jednoho jediného univerzálního) napříč automobilovou produkcí o lecčems hovoří. Ještě můžeme dodat, že stříbrné vozy se údajně nejlépe dále prodávají a tento faktor byl jeden z hlavních důvodů, proč došlo k přechodu na stříbrnou u vozidel naší policie. Pamatujete ještě na původní bílo-zelenou variantu? Dodnes má podobné vozy Slovensko, a třeba i britská policie má jako podklad také bílou.

Bezkontaktní myčky a mytí jsou ideální

Na stříbrné není opravdu téměř nic vidět, špína opravdu hodně dlouho ne a škrábance téměř vůbec. Co však máme dělat my, jejichž vozy jsou v tmavých barvách, a naopak je na nich vidět „úplně všechno“? Pokud máme tu možnost a můžeme naše auto mýt ručně bez kontaktu s kartáčem (případně na automatické bezkontaktní myčce), určitě doporučujeme tuto možnost využít. A pokud přesto k nějakému kontaktu dojde a lak jeví známky těžkých časů, je tady návod, co s tím.

A je od zkušeného detailéra, který pro tentokrát schoval drahé vosky a další přípravky, jež mu ráda platí jeho zavedená klientela, a zcela záměrně zvolil „home-made“ řešení. Tedy za použití papírové pásky, mikrovláknového hadříku a dvou čistících prostředků. A pustil se do rýhy od hřebíku, kterou předtím sám poctivě vyryl. Výsledek vás překvapí. A jen potvrzením toho, že s trochou šikovnosti snese lak na karoserii opravdu hodně a dá se obnovit do původní podoby. Držíme palce!

Jezdíte do klasické myčky, nebo myjete auto jinak?

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články