Soutěž o cenu: Uhádnete, jakou značku nese tento téměř zničený roadster? Prodal se za závratnou sumu peněz

Příběhy některých vozů jsou natolik fascinující, že se sběratelům vyplatí koupit je i v dezolátním stavu. Jako třeba tento červený roadster. Čtěte dále, můžete jej i vyhrát!

i Zdroj fotografie: S vědomím Peter Johansson
i Zdroj fotografie: S vědomím Peter Johansson
i Zdroj fotografie: S vědomím Peter Johansson
i Zdroj fotografie: S vědomím Peter Johansson
i Zdroj fotografie: S vědomím Peter Johansson
i Zdroj fotografie: S vědomím Peter Johansson
i Zdroj fotografie: S vědomím Peter Johansson
i Zdroj fotografie: S vědomím Peter Johansson
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Při pohledu na naše obrázky na vás možná padne smutek. Tohle auto muselo být jako nové nádherné a dnes by bylo ozdobou nejedné rallye veteránů. Pochází z doby, kdy v zemi jeho původu dařilo všem výrobcům bez rozdílu, nejenom některým vyvoleným. A podobné roadstery byly běžně k vidění v ulicích, byť konkrétně tomuto se pod kapotou skrýval klenot. A má nesmírně zajímavou historii vzniku i důvod výroby. Tak se na něj pojďte podívat.

Motor jako důvod výroby vozu

Pokud jste dosud neuhádli značku, umně skrytou naším grafikem, dáváme jako další pomůcku motor. I ten je zajímavý, a pro leckoho bude silným vodítkem, nemá totiž stejného výrobce, jakého má celé auto. Byla to forma jakési vzájemné výpomoci a kvůli motoru se celé auto nakonec také vyrábělo. A aby to bylo ještě víc zamotané, doplníme, že motor původně ani neměl (jako předloha) jezdit po silnici. I když na ní nakonec skončil, a vedl si více než skvěle.

iZdroj fotografie: S vědomím Peter Johansson

A protože celý tento kontrakt se odehrával ve svobodných šedesátých letech minulého století, kdy Evropská unie určitě nenařizovala emisní normy ani nezakazovala výrobu spalovacích motorů, jako tomu (nesmyslně a absurdně) činí dnes, jsou jeho reakce na pedál akcelerátoru a celkový projev více než sportovní. I když má relativně malý objem, není nejmenší důvod pochybovat o tom, že na lehounký roadster stačil. Navíc, tady se kocháte, tady nesprintujete.

Relativně zachovalý stav. Relativně

S naším nalezencem však ještě chvíli kochání nebude. Od pohledu je patrné, že buď sám hořel, nebo byl blízko požáru jiného auta. Vůz přišel o kapotu, rám čelního skla, sedačku spolujezdce a řadu dalších věcí. I přesto je interiér relativně „zachovalý“, jak jen může po požáru být, a podobně je na tom údajně i motor. Možná právě to bylo důvodem, proč v aukci za tento vrak zaplatil jistý Brit v přepočtu téměř půl milionu korun. Zdá se vám to hodně?

iZdroj fotografie: S vědomím Peter Johansson

Možná to není zas tak moc. A možná to je vlastně docela málo. Protože potenciál k restaurování do podoby nového vozu tady určitě je, na rozdíl například od rezavého skeletu karoserie z Mustangu, o kterém jsme psali nedávno. Ten už nikdy jezdit nebude, tomuto roadsteru bychom ale celkem věřili. A v tom okamžiku je zhodnocení do poslední koruny a investiční potenciál do budoucna naprosto jasný. Na tomhle autě nemůžete nikdy prodělat.

Poznáte auto a odpovíte na otázku? Exkluzivní kalendář AutoŽivě může být váš!

A pokud uhádnete, o jaký vůz se jedná a odpovíte i na soutěžní otázku otázku („Jaký byl důvod výroby právě s tímto motorem?“) a budete s touto odpovědí první na mailu [email protected], neproděláte ani vy. Čeká na vás totiž exkluzivní kalendář AutoŽivě s fotografiemi právě tohoto roadsteru. Rádi vám jej předáme u nás v redakci, popřípadě zašleme poštou na vaši adresu. Myslíme, že popis je natolik dostatečný, že k „odhalení“ postačí. Držíme palce při pátrání!

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Uhádnete značku a typ vozu?

Zdroj: AutoCar
Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články