Limitovaný „Dvojkový“ Golf, o kterém ví jen vyvolení. Při pohledu na tuto vzácnost padá lidem brada

U Golfa čekáte spíše milionové série, než limitované edice o několika kusech. Existuje ale několik výjimek, které jsou pak o to vzácnější. A úžasnější. Jako třeba ta z našeho článku.

i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
i Zdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS
Dalších 16 fotografií
Dalších 16 fotografií
                   

Prosím všechny, co by chtěli „remcat“ ve smyslu, že dvojkovým Golfem jezdí už jen zoufalci a kluci Vondráčkovic od vedle z Horní Lhoty, aby to znovu posoudili. A ještě jednou. Ne, „dvojkovým“, zachovalým Golfem už opravdu nejezdí „kluci Vondráčkovic“, z jednoduchého důvodu: protože na něj nemají. To si radši koupi „ovci v tédéíčku a v čipu“, ta je dostupná. A pojede za pět. Možná. Ale to jsme pořád u běžných Golfů. Z tohoto se vám zatočí hlava, čtěte dále.

„Limitka“ přesně jak má být

Tento produkt z Wolfsburgu si ke svému jménu dopisoval „Limited“, a jak správně tušíte, je to opravdová „limitka“. A zrovna moc jich vyrobeno nebylo. Respektive přesně 70 kousků. To snad není ani malosériovka. Ne, to máte pravdu, to není. Nicméně, to že jich je málo není důvod toho, že dnes stojí takovou „raketu“. Tohle je totiž technicky, výkonově a vůbec všelijak ten nejlepší a neúžasnější Golf druhé generace, co kdy dostal nějaké registrační značky a mohli jste si ho svobodně koupit.

iZdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS

To sice můžete i teď, jen musíte mít opravdu štěstí a na nějaký natrefit, ideálně v nějaké aukci. A tím nemyslíme Aukro nebo Bazoš, opravdu ne. Tady bychom doporučili spíše Sotheby’s, nebo podobné renomované domy. Počkejte, namítnete, budeme volat do domu, kde se vydražil poslední Picasso, abychom si mohli koupit „staré VW, co ho měl Vondráček za domem“? Přátelé, už to tak vypadá. Seznamte se: VW Golf G60 Syncro 4WD Limited. Těší mne.

Golf se slevou? Zapomeňte

A těšilo by mne také, mít podobný v garáži. Ten konkrétní z naší galerie se však vydražil za – a teď si raději sedněte – v přepočtu za dva miliony a nějaké drobné. Drobných dvěstě tisíc, zhruba. To bychom měli. Nejnovější E-Klasse od Mercedesu bude pořád levnější. Je to vůbec možné? Za starý dvojkový Golf? Jenže tohle není obyčejný 1,1CL se sedačkami z látky z výprodeje a dýchavičnými 33kW, jaké nabízel právě onen litrový motůrek. Tady jsme trochu jinde.

iZdroj fotografie: S vědomím 4 STAR CLASSICS

Respektive nic lepšího, technicky ani motorově Golf ve své druhé inkarnaci nevyrobil. Zde použitý motor 1,8 16V s dmychadlem G60 je sice stejný, jako VW použil třeba v Corradu nebo Passatu B3, ale jen u tohoto Golfu se mu dostalo vcelku zajímavých 210 koní a 247 Nm. To nejsou špatné hodnoty na hothatch ani dnes. Natož před třiceti lety. A pohon všech kol syncro, čili viskózní spojka, bez jakékoli elektroniky. Nejlepší interiér, decentní znaky VW Motorsport po celém autě. A návrat k „dvojoké“ masce, oproti čtyřem parabolám u GTI.

Pradědeček dnešního Golfu R. Jen o dost dražší

Tohle je zkrátka ten původní, první předchůdce dnešních Golfů R, výkonných hatchbacků s pohonem všech kol a univerzálním využitím. S jedním rozdílem: tenhle je dražší, než nejnovější Golf R. O dost dražší. A mít ho v garáži znamená vcelku jackpot, protože klesat na ceně opravdu nebude, a jednou vám za něj dá někdo určitě víc, než jste za něj dali vy. Nicméně, vydrželi byste ho mít jenom zakonzervovaného v garáži? Já tedy určitě ne. Ten pohled od majitelů „ovcí“ by stál za to. A v Mimoni byste byli za krále.

Galerie

Dalších 16 fotografií
Dalších 16 fotografií

Jaké bylo vaše nejoblíbenější auto 90. let?

Diskuze Vstoupit do diskuze
66 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články