Nafta je mrtvá, ať žije diesel. Toyota má velké plány a vzkaz pro EU: „Ještě nekončíme, dámy a pánové!“

Že by EU ráda zakázala všechny spalovací motory s platností ideálně od zítřka, je známý fakt. Tím spíš sympatické je, když se tomu někdo vzepře. Třeba Toyota. Se šestiválcem na naftu.

i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mazda
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Málokterý článek se mi psal podobně dobře, jako tento. Neboť sama velká Toyota, sestoupivši ze svých Fuji a Honšú nebes a milostivě promlouvajíce k nebohým Prius smrtelníkům, řekla: „Elektro je mrtvé a nafta se vrací na plný koule. Jedeme dál, guys! “Tedy, vlastně jenom pokračujeme v tom, co umíme tak dobře. Pojďme na to“. Takto nějak by mohl promluvit pan Toyoda, prezident Toyoty na pomyslném setkání se svými věrnými. A nebyl by na to, v roce 2022 možná překvapivě, vůbec sám.

Toyota nebude na „dieselovou revoluci“ sama

Protože podobně se například rozhodla i Mazda, která osadila své opravdu nádherné a povedené SUV CX-60 mimo jiné právě řadovým šestiválcem. O objemu 3,3 litru. A na naftu k tomu. Chápu, že po obdržení prvních technických údajů (254 koní/550Nm s mild hybridem) o japonské novince do Bruselu byly promptně sešlapány všechny propagační materiály Mazdy, co kdy v Belgii vůbec byly a Mazda jako taková byla následně vyřazena ze všech veřejných soutěží, co kdy v Belgii ještě budou. Nafta, šestiválcová a nová k tomu – to se zkrátka neodpouští.

iZdroj fotografie: Toyota

Ale právě proto nám to možná je některým tak sympatické. Ptáte se mně, s jakým motorem bych si onu CX-60 koupil, kdybych na ní měl? A že je opravdu nádherná, design posledních Mazd je místy dechberoucí. To se opravdu ptát nemusíte. Samozřejmě, vzal bych si jí s tím šestiválcem, navíc by mně neskutečně bavila ta skutečnost, že základní verze je „zadokolka“, a nikoli obligátní 4×4. Jinými slovy, tohle je víc „BMW-SUV“, než kdy v Mnichově někdy vyrobí. A že je z Japonska? Možná tím lépe.

Nečekaně sympatický krok Toyoty

Podobně na to šla Toyota, když se rozhodla vyvinout nový vznětový šestiválec. Má nahradit stávající diesel V8, který najdete zejména pod kapotou Land Cruiseru (nebo například v Austrálii pod kapotou pickupu Hilux). Ten je již opravdu staršího data narození a není šance, že by kdy splnil stále přísnější a přísnější emisní limity. Zato nový šestiválec (zatím se udává 313koní/690Nm) s nimi problém mít nebude a bude důstojnou náhražkou odcházející „vé-osmičky“. Za tři roky bude na trhu, tedy v době, kdy většina výrobců chce plně přejít na elektromobilitu. Už jen za tento počin náleží Japoncům respekt. Bravo, Toyota!

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií

Zamlouval by se vám zcela nový naftový šestiválec od Toyoty?

Zdroj: Toyota
Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články