Máme první záběry nového Passatu. Jeho vzhled je matoucí, ale pro Škodu Superb to bude poslední hřebík do rakve

Poslední VW Passat se spalovacím motorem přijde na trh v roce 2023. Co nás čeká na rozloučenou s jednou slavnou érou? Určitě jedno překvapení.

i Zdroj fotografie: Zotyefan / Creative Commons / CC-BY-SA
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií
                   

Naši přátelé Němci mají několik stálic ve svých pozdně germánských, kapitalistických životech. Jednou z nich je například každoročně se konající Oktoberfest v Mnichově. Který vloni paradoxně nebyl, covidu neporučíte. Další jistotou je každodenní čerstvé vydání Frankfurter Algemeine Zeitung, nebo stále stejná kvalita originálních párků v kantýně VW závodů. A podobnou jistotou, zejména pro střední třídu, je Nový Passat. Záměrně píšu Nový s velkým „N“, neb VW svoje vozy přesně takto s oblibou uvádí na trh.

Passat znamenal jistotu. Nejen pro Němce

Jestli si tedy německá pracující střední třída (a nejen ta) na něco zvykla, jsou to stále nové a nové generace Passatu. VW se s ním ostatně velmi přesně „trefil“ do segmentu střední třídy, kterou svým způsobem vytvořil a donutil konkurenci, aby se mu přizpůsobila. A jestli můžeme nazvat nižší střední třídu „třídou Golf“, můžeme střední třídu nazvat „třídou Passat“. Ford Mondeo, Opel Vectra, Renault Laguna, Mazda 6, BMW řady 3 nebo Mercedes Třídy C – pro všechny byl dříve či později etalonem v testech právě Passat.

iZdroj fotografie: Volkswagen

A už od dob řady B3/B4 vždy přicházely na trh dvě karosářské verze – sedan a kombi. Ta první spíše reprezentativní, schopná s dobrou výbavou konkurovat Audi A4/A6, ta druhá pak i navýsost praktická, s více než dostatečným zavazadlovým prostorem. Pokud jej tedy nepoměřujete s naším Superbem. Který dokázal Passat minimálně v tomto rozměru překonat, i když jen o 10 litrů (660l vs. 650l) Ostatně speciálně o kombi B3/B4 se v Německu dodnes traduje, že svou praktičností „vybudovaly“ nejednu firmu v porevolučních 90. letech.

Nová generace jen v jedné verzi karoserie

Kdo však Passaty oceňoval jako důstojné, nenápadné, avšak velmi kvalitně postavené sedany, musí nyní zamáčknout slzu. První rozdíl je tady. Nová generace Passatu totiž přijíždí již jen jako kombi. Když se nad tím na první pohled nelogickým krokem zamyslíte, dává nakonec smysl. Pokud trváte na klasické karoserii, a snesete liftback (a tedy výklopné páté dveře), máme tu pro vás Superb. Pokud trváte na sedanu, vítejte u Audi A6. Že je „krapet“ dražší? Je, ale zkrátka si zvykněte. Víte, co nás stál ten zpropadený Dieselgate?

Passat od teď zkrátka již jen jako kombi. Z prvního videa už jen minimálně maskovaného auta najíždějícího kilometry na okruhu jsou patrné zejména svislé žaluzie v přední části vozu, byť se maskování snaží tvrdit opak. Stejně tak je patrný poměrně dlouhý zadní převis, slibující objemný zavazadlový prostor. Že by byl Superb překonán? S ohledem na plány VW s elektrifikací je však tento Passat zřejmě opravdu poslední toho jména, do kterého budeme něco tankovat. I kdyby to měl být hybrid PHEV. Všechny další Passaty už budeme pouze dobíjet. Není to škoda?

Galerie

Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií

Myslíte, že pro Superba bude nový Passat velkou konkurencí?

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články