Snažit se vejít do každé mezery na motocyklu vyžaduje mít dobrý odhad znát šířku svého stroje. Jinak víc poškodíte, než projedete. Jako v našem videu.
Jízda na dvoustopém voze může být efektivním, rychlým, ale také zábavným způsobem, jak se dostat z bodu A do bodu B. S trochou prostoru a zručnosti se můžete na křižovatce snadno dostat až na začátek fronty, a jakmile se rozsvítí zelená, vyrazíte. Náš nešťastník na motorce však nedisponoval ani prostorem, ani zručností, spíše neopatrností a nešikovností. Díky palubní kameře jednoho z aut, které motorkář předjížděl, máme k dispozici video, na kterém je celý exces zaznamenán. Tak to se na to podívejme.
Nešika opravdu k pohledání
Každý řidič motocyklu má zaručeně radost, když vidí mezeru mezi auty. Proto také poznáte, když je řidič auta zároveň motorkář – vždy se snaží tyto mezery dělat. V tomhle případě se to ale nepovedlo. I když se majitel jednostopého stroje o manévrování pokoušel poměrně vehementně, ani tak to nevyšlo. Nejdřív urval zrcátko Saabu, a aby toho nebylo málo, naklonil potom motorku přímo do zelené Mazdy. Když pozorujete jeho nešikovnost, s jakou se snaží z této (nejen pro něj) nekomfortní polohy dostat, napadne vás nejspíš cosi o Patovi a Matovi.
Tím to celé ale neskončilo. Když se pokoušel motorku opět narovnat, překotil se na opačnou stranu – do kapoty již zmíněného švédského kombíku. Spolujezdkyně v tomto autě z vozu vystoupila a snažila se žádat ostatní řidiče o pomoc. Pravdou je, že proti někomu v přilbě a na silném motocyklu si člověk připadá poněkud bezbranný, přeci jen je to určitý způsob „novodobého brnění“. A pokud je to dáma a stojí proti někomu na motocyklu, je to celé ještě o něco závažnější. Ostatně motorkářské gangy by o psychologii (jimi vzbuzovaného) strachu mohli vyprávět.
Znát vlastní možnosti a možnosti svého stroje je základ
Je tedy rozhodně dobré zvážit a především nepřeceňovat svoje možnosti, znát šířku motocyklu a svoje silové parametry, abych věděl, jestli třeba 200 a více kilogramů vážící motocykl budu vůbec schopen dostat zpátky na kola, když už se mi něco podobného stane. Ztráta stability v nízkých rychlostech přitom není nic neobvyklého a může se přihodit zcela každému. Důležité je vědět, jak si počínat poté, co se se mnou motocykl překlopí, a především jak u toho neohrozit okolí. Ušetří se tak spousta nepříjemných chvil a ve finále i peněz.