Jsem kurýr, můžu zastavit, kde chci. Dopravní předpisy pro mě neplatí, pokuty nechodí a blokovat ostatní mi nevadí

Parkování na chodníku, ve vyhrazeném pruhu, otáčení v křižovatce. Řidiči rozvozu a kurýrních služeb nedodržují pravidla, přestože by měli.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Pandemie covidu přinesla řadu nepříjemných, zlých a tragických věcí. U nás jsou desetitisíce zemřelých jako nejsmutnější memento tohoto okamžiku současných dějin. Ovšem i v širších souvislostech ovlivnil covid-19 naši společnost. Třeba tak, že z kurýrů udělal nedotknutelné krále silnic, pro které neplatí žádná pravidla. Vážně si mohou dělat, co chtějí?

Služba rozvozu se rozšířila, s ní i nešvary řidičů

Už před pandemií byla rozvážka až do domu na vzestupu, ale omezení pohybu s uzavřením řady provozoven napříč odvětvími způsobilo doslova monstrózní rozmach doručování. Došlo k tomu, že zavedené firmy naverbovali stovky nových řidičů. Společnosti, které doteď nedoručovaly, doručovat začaly. A také povolali do svých řad na pozici kurýrů obrovskou spoustu lidí.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček

Na jednu stranu je pochopitelné, že kurýři potřebují za co nejkratší dobu doručit co nejvíce zásilek, na stranu druhou je to neopravňuje k tomu, aby porušovali dopravní předpisy. Což dělají, zejména když dojde na parkování. Kurýři zastavují kdekoli se jim zamane. Prý „nemají čas hledat volné parkovací místo.“ A co je nadřazuje nad jakéhokoli jiného řidiče? Nic. Zhola nic.

Za špatné parkování hrozí pokuta. Pro každého!

Každý kurýr by měl parkovat pouze tam, kde je to dovolené, a že nemá čas? To je jeho problém, nejlepší by bylo, kdyby policie brala takovýmto bezohledným doručovatelům okamžitě řidičák. Argumentace, že zákazník čeká a chce zásilku co nejrychleji není relevantní. Prostě pravidla jsou pravidla, a tak zákazník počká.

iZdroj fotografie: Policie ČR

Na fotografiích v galerii je vidět realita všedního dne, tématem je zmiňované parkování doručovacích služeb, byť prohřešků, které kurýři dělají, je samozřejmě více. Mimo špatné parkování jde o otáčení se v křižovatkách, chybné (ne)používání blinkrů, nepřiměřenou rychlost.  A pokud má kurýr více zásilek k doručování za sebou, tak i nepoužívání bezpečnostního pásu.

Řešení problému? Vysoké pokuty hned na místě!

Fotografie jasně a zřetelně ukazují vyhrazený pruh a v něm kurýr, který bezostyšně zaparkoval a pruh zablokoval. Jen proto, aby předal jednu malou zásilku, jen proto, že byl líný udělat pár kroků navíc. Omezil desítky aut a porušil dopravní předpisy. Kdyby jela sanitka, tak co? Bude čekat, tlačit se mezi auta a proč?

iZdroj fotografie: Juandev / Creative Commons / CC-BY-SA

Jen protože má pan doručovatel pocit, že je víc než běžný řidič, tak pro něj předpisy neplatí?! Pokuta za jízdu ve vyhrazeném pruhu je 1 500 až 2 500 Kč, pokuta za špatné parkování je až 2 000 Kč, pokud to kurýr „hodí na blikačky,“ je to přestupek až za 2 000 Kč. Když by to nebyla o ztrátě řidičského oprávnění, tak rovnou pokuta zaokrouhlená na 10 000 Kč by jistě naučila kurýry slušnému chování.

Pro kurýry a řidiče rozvozu platí pravidla jako pro všechny

Nesprávné, respektive hulvátské a arogantní chování řidičů kurýrních služeb je problém, který policie neřeší. Ale měla by, takhle se slušní řidiči nechovají. Samozřejmě existují výjimky, ale těch je velmi málo. Většina kurýrů se chová a jezdí tak, že by měla okamžitě znovu do autoškoly. Najít doručovatele, který by za den nespáchal ani jeden přestupek, je určitě nemožné.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Co si o kurýrech myslíte vy?

Zdroj: Policie
Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články