Jaké auto projde STK bez chybových záznamů a jaké naopak vykáže řadu chyb? Statistiky promluvily.
Stanice, na kterých dochází k pravidelné kontrole technického stavu automobilů, fungují v určití podobě téměř po celé Evropě. Německý kontrolní orgán TÜV platí za ten skutečně renomovaný a uznávaný. Jde o jakousi obdobu našich STK. Na základě dlouhodobě evidovaných dat z kontrol byly vyhlášeny nejvíce a nejméně poruchové automobily. Kdo vyhrál a kdo se propadl na dno žebříčku?
Mercedes dominuje, propadly se Ford a VW
Vítězem je Mercedes třídy B, i po devíti letech je kompaktní automobil německé produkce stále příkladem spolehlivosti. Na tachometru má najeto v průměru 90 000 kilometrů. Pro srovnání, oblíbený Ford Galaxy zaznamenal stejné množství poruch již po třech letech. Průměrná chybovost třídy B je pouze 2,0 %, nízká hodnota potvrzuje úspěch většího sourozence Mercedesu GLC z minulého roku.
Na podobné úrovni je i Volkswagen Golf Plus, jen o desetinu procenta je horší Audi Q3, velmi dobře se umísťuje také Volkswagen T-Rock. Velmi dobře se drží podle statistik také Mazda3. Podle kategorie vozu dosahuje výtečných výsledků Kia Picanto jako zástupce městských automobilů. V kategorii malých aut přebírá pohár od loňského vítěze, Audi A1, pomyslné žezlo Honda Jazz.
Obecně se stav automobilů zhoršuje, auta stárnou
V kompaktní třídě je premiantem Mercedes-Benz třídy A, ve střední třídě je králem opět Mercedes s třídou C. A Mercedes znovu, jeho populární třída GLC je opět vítězem v kategorii SUV. Mercedes třídy E, ikona mezi služebními vozy a prémiovými sedany, má podle statistik v průměru najeto 176 000 km a vykazuje už více problémů. To je podle expertů z TÜV dáno tím, že tyto vozy jsou obvykle používány jako služební, či taxi.
Nejhůře dopadly podle záznamů technických kontrol Dacia Logan, Dacia Dokker a Volkswagen Sharan. Problematický Ford Galaxy už byl zmíněn výše. Celkově se podle TÜV stav automobilů zhoršil a počet závad narostl, mělo by to být dáno tím, že se prodává méně nových aut a auta ojetá jsou více používána. Mezi nejčastější problémy patří statisticky úniky oleje a problémy s nápravami.