Kdo kdy našel stodolu plnou zajímavých a drahých aut? Občas se to stane, většinou z toho ale nálezce nic nemá.
Je to otřepané klišé, které říká, že i když člověk narazí na nález v podobě stodoly či garáže plné luxusních a unikátních aut, neznamená to, že by se měl z nálezu radovat. Platí to i pro případ stodoly na čínsko-vietnamské hranici, kde pod nánosy špíny a prachu čeká celá řada vozů značek Bentley a Rolls-Royce a dalších. Čeká na co?
Unikátní nález teď čeká na svůj osud. Bude rozkraden?
Pravděpodobně na definitivní konec, který přijde za mnoho desítek let v podobě hniloby a koroze. Ten, kdo do skladu nahlédne, může sice lítostí krvácet, ale to je tak všechno. Sbírka čítá 144 luxusních sedanů, supersportovních strojů a luxusních limuzín. To vše je uloženo bez ladu a skladu je seřazeno v bezejmenné stodole.
Pokud lze věřit čínským úřadům, tak situace je neměnná už dlouhé roky. Konkrétně jde třeba o Ferrari F430 Spider, Mercedes G63 AMG, Maybach 62S, Bentley a Rolls-Royce se dají počítat snad po desítkách. A příběh kolem flotily je smutný, ale uvěřitelný. Podle oficiálních zdrojů má být zaprášená hala důkazní komoru.
Vyrobeny byly omezené edice. Část z nich hnije v Číně
V té jsou vozy, které zabavili celníci profesionálnímu zlodějskému gangu, který obchodoval nelegálně s auty. Aktuálně by mělo probíhat soudní řízení s celou organizovanou skupinou, ale v jaké je fázi, to z čínských úřadů nikdo nedostane. Co se děje zatím s jedinečnými automobily? Vozy shnijí, postupně je možná někdo rozkrade.
Čímž se ale dostáváme k otázce, která je možná zajímavější než dotaz, co bude se zabavenými vozy. Zvídavý člověk se musí ptát, kde že je zbývajících 456 luxusních aut z celé původní dodávky? O tom se neví a oficiální zdroje mlčí a pokud by se dotazoval někdo z čínských celníků, pravděpodobně už druhý den nepřijde do práce.