Co dělat, když má řidič v autě problémy se zamlžováním oken? Dá se sáhnout po pytli s kočičím stelivem.
Zejména v zimě je velkým problém řidičů zamlčování oken, boj s vlhkostí uvnitř vozidla leckdy připomíná pomyslný souboj s větrnými mlýny. Motorista má ale šanci, na rozdíl od Dona Quijota, tento duel vyhrát. Relativně novou metodou je instalace kočičího steliva, takzvaného kočkolitu, do automobilu jako absorbéru vlhkosti.
Vlhkost v autě je problém s obtížným řešením
To, že jsou zamlžená skla v autě, souvisí s celkovou vlhkostí vozu a samotné stelivo nepomůže. Nicméně podle nejrůznějších klubových diskusí a fór funguje jako řešení vcelku obstojně. Řidiči, zejména ve východních části Evropy, umísťují stelivo do aut, vlhkost je pak zachycována do porézních granulí ze savého materiálu.
Nevýhodou je jistě určitý typický zápach steliva, ne pro každého může být toto přijatelné. Funguje tato metoda? Podle řidičů, kteří ji používají, tak ano. A má to svou logiku v samotné podstatě steliva, které je určené pro pohlcování vlhkosti z kočičí moči a trusu. Nicméně je důležité kombinovat kočkolit na palubě s dalšími tipy, které zajišťují snižování vlhkosti.
Kombinace různých technik sníží vlhkost v autě
Základem pro vysušování interiéru je větrání, to zná každý majitel starého domu nebo chalupy. A funguje to i v autě. Je třeba jezdit s otevřenými okny, a to jak v létě, tak v zimě. Druhým tipem je pouštět ventilaci v autě s aktivní klimatizací, klimatizační jednotka generuje suchý vzduch. Pro otírání vlhkosti na skle se hodí speciální savá houba. Ta nasbírá tekutinu, nutností je pak houbu mimo auto vysušit.
Nechat ji v interiéru je pouhým přesunem vody v rámci kabiny. Ošetření skel zevnitř může napomoci snadnějšímu otírání a osušování, voda stéká a snáze se otírá, ale neřeší přítomnost vlhkosti ve voze. Použití kočkolitu v autě jistě stojí za vyzkoušení, asi není pro každého, ale nešťastnému řidiči, který už neví, co dělat, může zmírnit starosti.