Automobily značky BMW byly dlouhé dekády symbolem analogického řízení a sportovního designu. Byly a už nejsou, design je mix futurismu a obscénních rozměrů.
Vzhled automobilů značky BMW byl vždy typický jedním prvkem, a to takzvanými ledvinkami na přední masce. Dvojice nejprve oválných, později více hranatých průduchů k chladiči se stala pro značku z Mnichova skutečně typickou. Během dekád se měnil jak tvar, tak také velikost ledvinek. Na aktuálních modelech jsou otvory v masce už tak obrovské, že i zarputilí milovníci značky leckdy obrací oči v sloup.
Jsou současná BMW hezká? Ne, a ta nová také nebudou
Nicméně BMW není zjevně na konci zvětšování, jak prozrazují nové patentové nákresy. S uvedením nové třídy 7 BMW ukázalo světu opravdu velké přední ledvinky. O pozdvižení se postarala i nová třída 4, kde jsou ledvinky horizontální. Kritici je nazývají bobřími zuby a nejsou daleko od pravdy. Vzhled vyvolal pořádný rozruch a rozdělil společnost na dva tábory.
Jedna část se BMW zastává, druhá design naopak odsuzuje. Puristé a milovníci značky s modrobílou vrtulí zanedlouho dostanou další pohlavek. BMW totiž plánuje vytvořit přední panel, který bude spojovat do jednoho kompletu ledvinky, světla, senzory a kamery asistenčních systémů. Má jít o digitální řešení. Panel bude zároveň displejem, takže v neaktivním stavu bude černý, bez jakéhokoli zobrazení. Nicméně na něj bude možné promítat doslova cokoliv. Od personalizovaných motivů řidiče až po varovné signály a tovární přednastavení.
Místo ledvin se mohou zobrazovat třeba játra nebo plíce
Po nastartování by se měly objevit ledvinky. Nejde již o vstupy pro vzduch, má-li nastat doba elektrická, tak elektromotor nepotřebuje takové chlazení jako motor spalovací. Takže ledvinky by měly být skutečně pouze grafickou iluzí, a ne žebrováním s průduchy. Vzhled ledvinek by měl jít měnit, podobně jako design denního svícení. Přední světla budou podle všeho také integrována do celého předního digitálního štítu.
Část štítu bude muset být zřejmě transparentní, aby byl umožněn průchod světlených paprsků. Pro fungování v mrazech by měl mýt celý komplet vyhřívaný. Zde se nabízí otázka, jestli vyhřívání není zbytečným odběrem energie. V mrazu bude třeba vyhřívat kabinu vozu, ale i exteriér? Logika nabízí nechat ledvinky tak, jak jsou, ale to by v dnešní době zavánělo kacířstvím a zpátečnictvím.