BMW si patentovalo ještě větší ledvinky na přední masku. Jsou digitální a dá se na ně promítat v podstatě cokoli

Automobily značky BMW byly dlouhé dekády symbolem analogického řízení a sportovního designu. Byly a už nejsou, design je mix futurismu a obscénních rozměrů.

i Zdroj fotografie: Aaron / Creative Commons / CC-BY-SA
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Vzhled automobilů značky BMW byl vždy typický jedním prvkem, a to takzvanými ledvinkami na přední masce. Dvojice nejprve oválných, později více hranatých průduchů k chladiči se stala pro značku z Mnichova skutečně typickou. Během dekád se měnil jak tvar, tak také velikost ledvinek. Na aktuálních modelech jsou otvory v masce už tak obrovské, že i zarputilí milovníci značky leckdy obrací oči v sloup.

Jsou současná BMW hezká? Ne, a ta nová také nebudou

Nicméně BMW není zjevně na konci zvětšování, jak prozrazují nové patentové nákresy. S uvedením nové třídy 7 BMW ukázalo světu opravdu velké přední ledvinky. O pozdvižení se postarala i nová třída 4, kde jsou ledvinky horizontální. Kritici je nazývají bobřími zuby a nejsou daleko od pravdy. Vzhled vyvolal pořádný rozruch a rozdělil společnost na dva tábory.

iZdroj fotografie: BMW

Jedna část se BMW zastává, druhá design naopak odsuzuje. Puristé a milovníci značky s modrobílou vrtulí zanedlouho dostanou další pohlavek. BMW totiž plánuje vytvořit přední panel, který bude spojovat do jednoho kompletu ledvinky, světla, senzory a kamery asistenčních systémů. Má jít o digitální řešení. Panel bude zároveň displejem, takže v neaktivním stavu bude černý, bez jakéhokoli zobrazení. Nicméně na něj bude možné promítat doslova cokoliv. Od personalizovaných motivů řidiče až po varovné signály a tovární přednastavení.

Místo ledvin se mohou zobrazovat třeba játra nebo plíce

Po nastartování by se měly objevit ledvinky. Nejde již o vstupy pro vzduch, má-li nastat doba elektrická, tak elektromotor nepotřebuje takové chlazení jako motor spalovací. Takže ledvinky by měly být skutečně pouze grafickou iluzí, a ne žebrováním s průduchy. Vzhled ledvinek by měl jít měnit, podobně jako design denního svícení. Přední světla budou podle všeho také integrována do celého předního digitálního štítu.

iZdroj fotografie: BMW

Část štítu bude muset být zřejmě transparentní, aby byl umožněn průchod světlených paprsků. Pro fungování v mrazech by měl mýt celý komplet vyhřívaný. Zde se nabízí otázka, jestli vyhřívání není zbytečným odběrem energie. V mrazu bude třeba vyhřívat kabinu vozu, ale i exteriér? Logika nabízí nechat ledvinky tak, jak jsou, ale to by v dnešní době zavánělo kacířstvím a zpátečnictvím. 

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Co říkáte na ještě větší ledvinky?

Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články