Stříkat WD-40 na pneumatiky a stěrače auta je dobré rozhodnutí

Použít chemický prostředek jiným než původně určeným způsobem, tomu se říká kutilství. Sprej renovuje, čistí, maže a odstraňuje barvu.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
                   

Sprej WD-40 zná asi každý kutil, člověk s dílnou nebo i jen zručný majitel osobního automobilu. Jde o přípravek, který dokáže promazat snad cokoli, díky aplikační trubičce se dostane i do malých spár a otvorů. Jakkoli primárně slouží skutečně jako mazivo, jeho možnosti jsou velmi široké a uživatelé leckdy kreativitě nedávají žádné mantinely. Internetový rádce SmartFox radí, jak využít WD-40 na několik různých způsobů.

WD-40 je primárně mazivo, ale poslouží i jako čistič

Zejména k očištění automobilu. A to i na místech, která se jeví jako poškozená. Typicky barva na karoserii, zejména na nárazníku, od oděrek a střetů jinými automobily či bezpečnostními kužely. Stačí vzít WD-40, nastříkat a nanesená barva se uvolní. Samozřejmě odřeninu jako takovou sprej zacelit neumí, ovšem nánosy barvy odstraní. Dá se předpokládat, že si poradí i s biologickými nečistotami, zbytky hmyzu a také s nálepky asfaltu.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Internetový zlepšovatel používá sprej WD-40 i na oživování plastů. Tady už je aplikace možná trochu kontroverzní, zejména na plasty v oblasti motoru. Po zahřátí agregátu může WD-40 reagovat nežádoucím způsobem, i kdyby třeba jenom zapáchat. Nicméně je fakt, že po nástřiku a otření hadříkem i plast, který vypadal jako zašlý, získal nový lesk a hloubku.

Některé zásahy mohou být nebezpečné, třeba u pneumatik

Lze pomocí WD-40 ošetřit, omýt a vyleštit přední světlomety? SmartFox ukazuje, že ano. Postup je opět jednoduchý. Nastříká obsah plechovky na světlomety a pak povrch očistí a rozleští. I tady lze najít sporné momenty. Je třeba skutečně pečlivě leštit, WD-40 může vytvořit film, na který se budou chytat prach a nečistoty. Takže opatrně. WD-40 lze použít podle všeho i na čistění disků a renovaci pneumatik. Tady ovšem velký, velký pozor. WD-40 je mazivo, tedy snižuje tření a zvyšuje prokluz. Což je nežádoucí, pokud řidič chce, aby auto bezpečně drželo stopu a brzdilo.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Při stříkání na pneumatiky je zapotřebí zasáhnout pouze boky, nikdy ne dezén. A také s opatrností kolem brzd, ať se kapalina nedostane na brzdové obložení. Mohlo by dojít ke snížení brzdného účinku. I kdyby jen na moment, stále tu určité riziko kolize je. Finálním tipem je renovace stěračů. Pomocí WD-40 lze staré gumičky oživit. Tedy minimálně podle SmartFoxe. Vyplatí se ovšem spíše koupit gumy nové, je to jistě cenově přijatelná investice, lepší než si stříkat na stěrače mazivo a doufat v oživovací účinek.

K čemu WD-40 používáte vy?

Zdroj: SmartFox
Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články