Z prášku na praní prádla se dá namíchat silný roztok na čištění disků auta

Přípravky na domácí hygienu a mytí prádla jako náhrada autokosmetiky? Proč ne, pokud je někdo tak trochu alchymista.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
                   

Je to už poměrně zažitý folklor. Fenomén, že řidiči používají k údržbě osobního automobilu nejen přípravky k tomu učené, ale také to, co najdou doma. Ne doma v garáži, ale doma v kuchyni nebo v koupelně. Na internetu tak lze najít tipy, jak aplikovat na auto česnek, sodu, aviváž či jablka.

Kutilové domácí přípravky používají na auto velice rádi

Nebo, jako v tomto případě, prášek na praní prádla. Známý youtuber, který si říká SmartFox, má docela pěkné auto. Je to atraktivní kupé Audi TT v bílé barvě s elegantními litými koly. A na toto auto už v rámci svých videí „napatlal“ a nastříkal kde co. V přiloženém videu radí, proč by řidiči měli používat na své auto prášek na praní.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Video je sice v angličtině, ale je poměrně srozumitelné. Popřípadě doporučujeme zapnout si titulky, automatický překladač postačí. SmartFox radí používat prášek na praní, nicméně ne v suché formě. Míchá z něj roztok, který pak aplikuje na své auto, přesněji řečeno na kola. Směsí vody a prášku čistí lité disky.

Míchat si doma vlastní čistič na disky je asi zbytečné

Postup je jednoduchý, nejprve v určeném množství vody rozpustí lžíci prášku. Vše rozmíchá a pomocí stříkací pistole nanese na kola. Ta pak postupně otírá a odstraňuje nečistoty. Určitou logiku to má, špína na kolech, zejména prach od brzdových destiček, je mastného charakteru.

Prášek na praní odstraňuje mastné skvrny, to ví každý, kdo někdy pral špinavé prádlo. Ale popravdě, komerční čistič na disky odvede rychlejší a lepší práci. Na druhou stranu, lžíce prášku a sklenice vody přijdou, na rozdíl od chemikálie z obchodu, na pár korun.

Budete si míchat doma vodu s práškem?

Zdroj: SmartFox
Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články