Zdá se to být Lada, ale je to převlečené BMW. Pod kapotou dřímá motor V8, přestavba vyšla na 1,2 milionu Kč

Pokud někdo chce postavil Ladu ze starého BMW, může vypadat jako nadšenec. Anebo šílenec, záleží na úhlu pohledu.

i Zdroj fotografie: S vědomím Orlenko AA
                   

Je to jen pár let, co jeden ruský nadšenec vzal starou Volhu a upravil ji velice netradičním způsobem. Vrak zrenovoval a vybavil ho vnitřnostmi z BMW. Stroj získal nejenom na ceně, hovořilo se o částce 1,2 milionu Kč v přepočtu z rublů. Ale také na výkonu. A samozřejmě na nekonečném puncu originality. Existuje ale i jiný přístup – vzít staré ruské auto, upravit ho, ale navenek nedat nic znát.

Je to Lada, nebo to není Lada? Vypadá tak, ale jde o BMW

Pokud pozorovatel přehlédne moderní kola, nemá šanci odhalit, že pod kapotou starouše dřímá pekelný stroj. Na semaforech pak dostane každý pokušitel co proto. Jenže co ten jeden pár dveří, není to všechno trochu jinak? Původní myšlenka byla jiná, že úpravce vezme jako dárce orgánů i skeletu starou Ladu a přestaví ji na dvoudvéřové kupé. Záměr se však ukázal jako nerealizovatelný. Cíl tedy zůstal stejný, ale postup se změnil.

iZdroj fotografie: S vědomím Orlenko AA

Nebude se stavět ze staré Lady moderní Lada, ale jako dárce poslouží BMW řady 3. Je rozměrově podobné a lze koupit ve dvoudvéřové verzi. Snazší než stavět kupé ze sedanu. Kostra z BMW tedy měla být odstrojena, zbavena rzi, zrestaurována a osazena vnějšími karosářskými díly z Lady. Pod kapotu měl původně zamířit menší motor s přeplňováním, nakonec ale padla volba na japonský osmiválec o objemu čtyř litrů, s výkonem 265 koní a točivým momentem 400 Nm. Původ v Toyotě a Lexusu je zřejmý pro každého znalce japonských aut.

Mělo to být snadné, ale nebylo. Lada prostě není BMW

Karoserie musela být v podstatě dovařena na všech původních mnichovských dílech, rozměry obou aut byly sice podobné, ale ne stejné. Karosářské úpravy byly ve výsledku značné. Některé díly byly dotvořeny z laminátu, muselo dojít k rozšíření blatníků. Dokončení exteriéru zahrnovalo aplikaci osvětlení z Lady, nápis Žiguli, k tomu komponenty přední masky. Od jiných značek byly použity brzdy, třmeny postoupila Mazda RX-7 a kotouče jsou z Audi.

Zadní zavěšení je původem z BMW 3. V interiéru už mohli úpravci popustit uzdu fantazii, nicméně práce se odehrávaly v podobném bavorsko-ruském duchu jako u exteriéru. Výsledný produkt je, jak to jen říct, zajímavý. Milovníky BMW nezaujme, budou ho považovat za svatokrádež. Klasická Lada v původním stavu to také rozhodně není. Projekt je v zásadě bezcenný, má asi jen citovou hodnotu pro svého majitele.

Co říkáte na Ladu z BMW?

Zdroj: Orlenko AA
Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články