Další slibné auto z Číny: Konkurence Dacie se přišla namlsat do Evropy. V palubní desce ji přitom plavou rybičky

Dosud v Evropě neznámí výrobci se začínají také hlásit o slovo a rádi by pro sebe „ukousli“ kousek z evropského automobilového trhu. ORA s modelem Funky Cat je jedním z nich.

i Zdroj fotografie: ORA
                   

Psát o invazi čínských výrobců do Evropy je již pomalu to stejné, jako kdybyste chtěli popisovat západy a východy slunce. V tomto případě tedy spíše východy. Oboje se děje se železnou pravidelností a i my jsme si již zvykli, že evropský „rybníček“ – tedy trh s automobily – je pro Čínu extra zajímavý. Pochopitelně, Xiaomi nebo Lenovo tady také vydělávají solidní „balíky“, proč by měli výrobci automobilů stát stranou? A to i když se vozy jmenují po kočkách a vypadají opravdu funky. Pojďme se na jeden takový podívat.

Začínáme objevovat dosud (v Evropě) neznámé značky

V Číně je automobilka ORA zavedeným hráčem na trhu elektromobility, nyní tedy využívá svých zkušeností a inovativních postupů v oblasti výroby elektromobilů pro evropský trh. Její přítomnost na něm dokazuje, že trh elektromobilů v Evropě nadále roste a stává se silnějším. Značka ORA, ačkoliv u nás zatím ne příliš známá, se umístila jako jedna z nejlepších na trhu s moderními technologiemi a bezpečnostními funkcemi. Je tedy jen otázkou času, než se stane problematickým konkurentem tradičních značek.

iZdroj fotografie: ORA

Každý elektromobil od společnosti ORA je navržen s ohledem na udržitelnost a snížení emisí uhlíku, což znamená, že jsou šetrné k životnímu prostředí. Nejnovější model ORA Funky Cat spojuje v jednom celku stylový design, velký dojezd a dostupnou cenu. Vstupuje na trh jako jeden z nejvýkonnějších elektromobilů díky bateriím o kapacitě 45,4 kWh a 59,3 kWh a dojezdem až 420 kilometrů. Mezi další vozy aktuální modelové řady značky patří například ORA R1, ORA iQ a ORA Good Cat.

Jméno po kočce, design velmi podobný

A Funky Cat je opravdu „funky“. Podobný design aby jeden opravdu pohledal, nicméně pravdou je, že je originální. A líbivý, „animální“. Uvidíme, jaké úspěchy bude ORA s tímto modelem mít, protože cenově se nijak nepodbízí. Za základní provedení si řekne téměř milion korun, což je na malé, roztomilé auto opravdu smělá cenovka. Jeden z nejbližších konkurentů, Fiat 500e, se dá pořídit výrazně levněji (s baterií 42 kWh za 820 tisíc korun). ORA je sice o kus větší, nicméně pokud někdo potřebuje „elektro do města pro dva“, může mu „pětistovka“ stačit.

A navíc Funky Cat má 4 dveře. Jak ukazuje náš kolega Matt Wattson z britského magazínu CarWow, dokonce i s jeho ne úplně trpasličí postavou se celkem snadno poskládá dozadu. Zcela dozadu pak můžete také umístit až 228 litrů zavazadel. Což také není nijak extrémní hodnota, ale na nákup postačí. Cestou vás může bavit animace rybiček na displeji. Finální verdikt? „Funky kočka“ nemusí být na evropském trhu zdaleka bez šancí, byť konkurence je tvrdá. A lepší to tuším nebude.

Speciálně MG se pak chystá přijít se svým rodinným elektro-kombi MG5, jež by mohlo řádně rozčeřit vody evropského elektro trhu. Uvidíme a necháme se překvapit. Pro nás zákazníky je to navíc jedině dobře. Mimochodem, jaké šance modelům dáváte vy? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Dáváte šanci tomuto „kocourovi“ na evropském trhu?

Zdroj: ORA, CarWow
Diskuze Vstoupit do diskuze
71 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články