Roky to fungovalo, jenže elektrické automobily mají vše změnit. Modelové řady se budou jmenovat jinak, i když zase ne o tolik.
Stejně jako ostatní automobilky se i Audi připravuje na veletoč způsobený násilným tlačením elektromobilů do produkce. Automobilismus takový, jaký jsme ho znali sto let, definitivně skončí, nezůstane kámen na kameni. Pro elektromobily a vozy se spalovacími motory se objeví nová značení. Podrobněji se k tématu vyjádřil sám generální ředitel Audi Markus Duesmann.
Audi je latinskou variantou jména svého zakladatele
Základy automobilky Audi lze datovat ke konci devatenáctého století, v roce 1899 ji založil August Horch. Pak následující dekádu působil ve firmě, která nesla jeho jméno, než ji musel prodat. Založil novou společnost, a aby získal jméno, přeložil své jméno „horch“, tedy německy „slyš“, do latiny. A Audi bylo na světě. Během dvacátého století přišla na svět řada modelů, které byly pojmenovány zejména za pomoci čísel.
Některé modely se staly ikonickými, například Audi 80 či Audi 100. Na svět také přišlo Audi V8, první luxusní limuzína s pohonem všech kol. Nebo Audi Quattro, kupé s pohonem všech kol. S pomalým koncem milénia se změnil formát označování jednotlivých modelových řad. Změna spočívala v kombinaci písmene a čísla. Sedan/kombi střední třídy dostal označení A4, hatchback A3, vyšší střední třída A6 a vlajková loď dostala označení A8.
TT je jediné bez čísla, vychází z ikonické Tourist Trophy
R8 bylo poskytnuto supersportovnímu kupé/roadsteru. Lichá čísla 5 a 7 se stala tradičními pro kupé či čtyřdveřové kupé. Samozřejmě nejde o kompletní výčet, netřeba jmenovat všechny modifikace do poslední, nikdo nezapomněl na kabriolety a podobně. Logika je stejná. Další varianty SUV, které se objevily v nabídce později, mají v označení písmeno Q. Jediným vozem bez čísla pak bylo Audi TT. U sportovních modelů bylo písmeno A nahrazeno písmenem S, respektive písmeny RS u těch vyloženě sportovních.
Svět se ale mění a elektromobilita je na vzestupu. Za dvanáct let pak bude jedinou možností, pokud se nestane nějaký zázrak a Evropská unie nevezme za své i se svými absurdními pravidly. Jak se k přechodu na elektrická auta a k jejich rozšíření postaví Audi s ohledem na označování modelů? Bude se i nadále držet svého alfanumerického schématu, jen ho jednoduše upraví.
Písmena a čísla zůstanou, jen se změní logika značení
Co na nové označování říká sám nejvyšší muž společnosti, jak moc se systém změní? „V budoucnu to bude takto, lichá čísla budou označovat spalovací motory a sudá čísla budou určena pro elektromobily,“ vysvětluje Duesmann. Změny začnou u A4, jehož další generace se přejmenuje na A5. Následně se ze současné A6 stane A7. Modely A4 a A6 zůstanou v nabídce, jen budou plně elektrické.
Dnes jsou vozy Audi s písmenem A s lichými čísly, tedy A5 a A7, kupé alternativami sedanů se sudými čísly, v tomto případě A4 a A6. Zatím není známo, jak bude automobilka označovat karoserie modelů, ale Duesmann slíbil, že to „později“ objasní. Audi tedy rozdělí modelovou řadu spalovacích motorů a elektrických aut pomocí lichých a sudých čísel, neopustí ale ani označení e-tron.