Audi podlehlo tlaku elektrických aut, bylo nuceno změnit označování modelových řad. Logika už nebude jako dřív

Roky to fungovalo, jenže elektrické automobily mají vše změnit. Modelové řady se budou jmenovat jinak, i když zase ne o tolik.

i Zdroj fotografie: Audi
                   

Stejně jako ostatní automobilky se i Audi připravuje na veletoč způsobený násilným tlačením elektromobilů do produkce. Automobilismus takový, jaký jsme ho znali sto let, definitivně skončí, nezůstane kámen na kameni. Pro elektromobily a vozy se spalovacími motory se objeví nová značení. Podrobněji se k tématu vyjádřil sám generální ředitel Audi Markus Duesmann.

Audi je latinskou variantou jména svého zakladatele

Základy automobilky Audi lze datovat ke konci devatenáctého století, v roce 1899 ji založil August Horch. Pak následující dekádu působil ve firmě, která nesla jeho jméno, než ji musel prodat. Založil novou společnost, a aby získal jméno, přeložil své jméno „horch“, tedy německy „slyš“, do latiny. A Audi bylo na světě. Během dvacátého století přišla na svět řada modelů, které byly pojmenovány zejména za pomoci čísel.

iZdroj fotografie: Audi

Některé modely se staly ikonickými, například Audi 80 či Audi 100. Na svět také přišlo Audi V8, první luxusní limuzína s pohonem všech kol. Nebo Audi Quattro, kupé s pohonem všech kol. S pomalým koncem milénia se změnil formát označování jednotlivých modelových řad. Změna spočívala v kombinaci písmene a čísla. Sedan/kombi střední třídy dostal označení A4, hatchback A3, vyšší střední třída A6 a vlajková loď dostala označení A8.

TT je jediné bez čísla, vychází z ikonické Tourist Trophy

R8 bylo poskytnuto supersportovnímu kupé/roadsteru. Lichá čísla 5 a 7 se stala tradičními pro kupé či čtyřdveřové kupé. Samozřejmě nejde o kompletní výčet, netřeba jmenovat všechny modifikace do poslední, nikdo nezapomněl na kabriolety a podobně. Logika je stejná. Další varianty SUV, které se objevily v nabídce později, mají v označení písmeno Q. Jediným vozem bez čísla pak bylo Audi TT. U sportovních modelů bylo písmeno A nahrazeno písmenem S, respektive písmeny RS u těch vyloženě sportovních.

iZdroj fotografie: Audi

Svět se ale mění a elektromobilita je na vzestupu. Za dvanáct let pak bude jedinou možností, pokud se nestane nějaký zázrak a Evropská unie nevezme za své i se svými absurdními pravidly. Jak se k přechodu na elektrická auta a k jejich rozšíření postaví Audi s ohledem na označování modelů? Bude se i nadále držet svého alfanumerického schématu, jen ho jednoduše upraví. 

Písmena a čísla zůstanou, jen se změní logika značení

Co na nové označování říká sám nejvyšší muž společnosti, jak moc se systém změní? „V budoucnu to bude takto, lichá čísla budou označovat spalovací motory a sudá čísla budou určena pro elektromobily,“ vysvětluje Duesmann. Změny začnou u A4, jehož další generace se přejmenuje na A5. Následně se ze současné A6 stane A7. Modely A4 a A6 zůstanou v nabídce, jen budou plně elektrické.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Dnes jsou vozy Audi s písmenem A s lichými čísly, tedy A5 a A7, kupé alternativami sedanů se sudými čísly, v tomto případě A4 a A6. Zatím není známo, jak bude automobilka označovat karoserie modelů, ale Duesmann slíbil, že to „později“ objasní. Audi tedy rozdělí modelovou řadu spalovacích motorů a elektrických aut pomocí lichých a sudých čísel, neopustí ale ani označení e-tron.

Co říkáte na nové označování?

Zdroj: Audi
Diskuze Vstoupit do diskuze
101 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články