Máte-li v autě vyhřívání sedaček, bez předplatného nefunguje. Dacia vám naopak dá zadarmo pytlík s teplou vodou.
Stále dokola je probíráno téma kvality a trvanlivosti německých automobilů. Zejména v souvislosti s tím, jak výrobci omezují náklady a tlačí na zvyšování zisků. Mezi tyto počiny lze také počítat to, že někteří výrobci nově chtějí po zákaznících předplatné za prvky výbavy, které jsou běžně v autě. Nedávná kauza s BMW a jeho vyhřívanými sedačkami je toho důkazem.
Platit za auto, a ještě navíc za výbavu, která už v autě je?!
BMW přišlo s novinkou, že lze některé prvky výbavy automobilu hradit pomocí předplatného, například asistenci světel, připojení mobilního telefonu s jablkem ve znaku nebo vyhřívání sedaček. Tohoto kontroverzního kroku si samozřejmě všimli nejenom zákazníci a odborná veřejnost, ale také konkurence. Dacia využila věc ve svůj prospěch a přeměnila to, co jinde mohlo kupující zaskočit, ve vřelý a přátelský krok ke své klientele.
Britské zastoupení značky Dacia nabídlo poměrně netradiční příslušenství, které tak trochu supluje vyhřívání sedaček. A zcela zdarma. Jde o termofor. Jako prvek výbavy dostal vak na teplou vodu jméno Heated Seat Surviour. Tamní zastoupení automobilky na svém profilu na Facebooku věc okomentovalo tak, že „toto příslušenství dostanou zákazníci bez předplatného“. Každý hned musel vědět, do koho se Dacia strefuje.
Pytel s teplou vodou je zadarmo. Jde o narážku na konkurenci
Termofor byl k vyzvednutí ve vybraných dealerstvích. Že předplatné za výbavu v autě není standardní, je možné vycítit i z prohlášení Luka Broada, ředitele Dacia UK: „Chtít po někom předplatné za výbavu, která je už v autě namontovaná z výroby, to není Dacia.“ A nezůstalo jen u toho, ředitel také řekl: „Naší myšlenkou je nabídnout zákazníkovi technologie, které přinesou komfort a lze si je užít stlačením jednoho ovladače.“ Bohužel se dá ale očekávat, že předplatné za výbavu nebude nadále ojedinělou záležitostí.
Zejména pokud jsou zákazníci ochotní za toto platit. Je to ale bizarní a zákazníci by neměli na tento styl vydírání přistupovat. Pokud je předplatné běžné například u počítačových programů, je tam situace trochu jiná. S každou další verzí dochází k vylepšení programu. Uživatel platí za licenci, ale produkt se postupem času zdokonaluje. To o vyhřívání sedaček rozhodně neplatí, v čase se rozhodně nezlepšuje.