Extra vtipná TV reklama na Škodu, kterou neměli Češi vidět, se dostala na internet

Některé TV spoty automobilek nabízejí dokonalou úroveň obrazové kvality, vídanou spíše u celovečerních filmů. A některé k nim přidají i extra velkou dávku vtipu.

i Zdroj fotografie: Škoda Taiwan
                   

Že televizní reklamy tvoří nedílnou součást marketingového mixu, ví každý gymnazista v prvém ročníku. A že to pro automobily platí dvojnásob, je jasné gymnazistovi i reklamním agenturám, které TV reklamy pro automobilky vymýšlejí a natáčejí. Automobil je navýsost emotivní záležitost, má svoji vůni, má schopnost pohybu, má (nebo také někdy nemá) elegantní tvary a je tak vděčným objektem pro kamery. Umí ve vás probudit touhu se svézt, řídit, vlastnit. Nebo tančit. Přesně jako v téhle reklamě. Tak se (nejen na ni) pojďme podívat.

Reklamy na Škodovky v proudu času

Televizní reklamy a reklamní vizuál Škody obecně si za tak dlouhý čas pochopitelně prošly podobně dlouhým vývojem. Od socialisticky naivních fotografií slečen s drdoly u Škody MB 1000 na kraji rybníka až po opravdu sofistikované TV spoty v tuzemských i zahraničních produkcích s rozpočty, za něž by čeští filmaři zvládli celovečerní film. Ten níže přiložený na druhou generaci Škody Fabie RS je (krom brilantního provedení) kouzelný ještě v jedné věci: dělá si legraci sám ze sebe (a vykrádá sám sebe).

Nejsladší Fabia na světě

V úvodních vteřinách totiž vidíme záběry z původního „dortového“ spotu, který byl již u nás nesčetněkrát reprízován. A jemuž se i s odstupem času nedá upřít vynalézavost a originálnost. A nepochybně také extrémní pracnost, tohle vyrobit (a natočit) je trochu jiný šálek kávy než klasická reklama auta jedoucího v krajině, na kterou vám (ve správné produkci) stačí partička s kamerami a dronem. A domluva s policií na uzávěrách silnic. Zato „upéct Fabii“ v měřítku 1 : 1 je rozhodně „vyšší cukrářská“, o dalších kreativních profesích v celém procesu ani nemluvě.

Asijské taneční kreace jako cesta k úspěchu

Nás však naprosto uhranula taneční reklama z produkce taiwanské společnosti, sloužící jako podpora prodeje Škody právě na Taiwanu. Až nepříjemně chytlavý motiv a mírně infantilní pohyb ramenou vás po chvíli naprosto odbourají, a pokud vás nepřimějí k následování, tak stoprocentně rozesmějí. Poněkud odlišné vnímání zábavy mezi Evropou a Asií vede nakonec k tomu, že i kulturně a geograficky zcela jinak vnímající diváky reklama zaujme – zkrátka tím, jak jim přijde „neuvěřitelně ujetá“.

Vzpomínáte ještě na rappera PSY a jeho Gangnam Style? Na první pohled obskurně vypadající (a tancující a zpívající) chlápek s excelentně sestříhaným videem. A prvním, které mělo na YouTube 1 miliardu shlédnutí. Aktuálně jich má téměř pět, čili téměř polovina populace ho viděla. Neskutečné. Jak vidno, lehká obskurnost postav i jejich pohybů není ve výsledku nijak na škodu. Nebo na Škodu? Nevíme, nakolik tato reklama pomohla prodejům Fabie a Rapidu Spaceback na Taiwanu, ale chytlavá je neskutečně. Už také hýbete ramenem?

Už také hýbete ramenem?

Diskuze Vstoupit do diskuze
88 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články