Kultovní Ferrari se spojí s jinou značkou. Madonna mia, horší to být nemohlo

Že příchod elektromobility (a normy EURO 7) změní vše, na co jsme byli zvyklí, je už více než jasné. Ve Ferrari ale pořád čekáte spíše Magneti Marelli než Samsung.

i Zdroj fotografie: Ferrari
                   

Nechci vypadat jakkoli „old school“, ale opravte mne prosím, pokud se mýlím v představě, že Ferrari bylo vždy výrobce snových (a také patřičně drahých) automobilů, které svým majitelům přinášely zážitky plné emocí, rychlosti a radosti. Číst zprávu, jak se Ferrari kvůli displejům v autech spojí s korejským Samsungem, mne pravda trochu rozesmutnilo. Čeho se ještě dočkáme? Nic proti Samsungu, naopak, mám jejich výrobky rád. Ale chtěl bych si uchovat aspoň matnou představu o benzínem vonících rudých supersportech. Pojďme se na to podívat společně.

Časy se mění. A Ferrari s nimi, i když to hlavní teprve přijde

Pravdou je, že poslední roky otočily to, co znamená italský (a nejen italský) supersport, zcela vzhůru nohama. Lamborghini má svůj Urus, Aston Martin má DBX 707 a Ferrari má Purosangue. Všechno „ve čtyřkolce“. Otázka, které modely jsou nejprodávanější u své značky, je, jak jistě tušíte, zcela zbytečná. Ano, jsou to přesně tyto tři modely. Časy se zkrátka mění. Chápu. Jakkoli je Roma nádherné auto, pro rodinu (sport, volný čas) je Purosangue praktičtější. Navíc neméně nádherné.

iZdroj fotografie: Ferrari

Netuším sice, zda a jakou rychlostí se z toho všeho commendatore Enzo Ferrari obrací v rakvi, ale možná se ta rychlost blíží rychlosti klikového hřídele právě třeba v Romě. A pokud jej toto nechalo v klidu, z následující zprávy by se do pozvolné rotace mohl opravdu dostat. Jak totiž uvádí web Automotive News, Ferrari bude v budoucích modelech používat zobrazovací panely OLED společnosti Samsung Display. Jihokorejská společnost vyvine „řešení displeje technologie OLED na míru“ pro příští generaci vozů Ferrari, uvedl generální ředitel automobilky Benedetto Vigna.

Plně elektrický supersport už za dva roky

Vigna již dříve uvedl, že protože Ferrari soustředí investice na elektrifikaci, společnost by pro nepodstatné komponenty nebo software použila externí dodavatele. Ferrari plánuje představit svůj první plně elektrický vůz v roce 2025. Samsung Display, který plánuje investovat více než 3 miliardy dolarů do výroby OLED panelů v Asanu v Jižní Koreji, je jednotkou společnosti Samsung Electronics. Tak to bychom měli. Ferrari se soustředí na elektrifikaci a komponenty mu budou dodávat jiné strany.

Čili něco jako Tesla z Maranella. Madonna mia podruhé. Jak se bude lišit Ferrari s elektromotorem od výkonné Tesly nebo čehokoli exkluzivního a patřičně rychlého z Číny? Jedním z unikátních poznávacích prvků plnokrevníků z Maranella byl jejich zvuk. Návykový, psychedelický, omračující. Zvuk elektromotoru? Popravdě, takové Ferrari nechci zažít. Ale třeba se mýlím. Jak to vidíte vy? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Co říkáte na elektromobil Ferrari?

Diskuze Vstoupit do diskuze
82 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články