Když není na Multivan, ale chcete něco podobně praktického, a přitom nenápadného, dají se i přesto najít nečekaně zajímavé kousky. Jako třeba tento obytný Ulysse.
A možná bychom hned opravili nadpis tohoto článku: nemusíte ani tak toužit po obytném voze se vším všudy, třeba jen hledáte kompaktní automobil, kde se dá v noci pohodlně vyspat ve dvou, přes den posedět u stolečku a u jídla a zaparkovat s ním kdekoli – a na Multivan zkrátka není dost financí. Což se dá pochopit, neb Volkswagen si z Multivanu udělal „generátor peněz“ a kultovní automobil prodává za cenu, která zdaleka není pro každého. Pro vás pro všechny tady máme jeden zajímavý tip. Pojďme se na něj společně podívat.
Ulysse je volba rozumu (a ceny)
Přiznám se, že jsem cíleně hledal Fiat Ulysse. Když pominu to malinko nepraktické jméno (Clio nebo Scala to zkrátka není) a opravdu příšerný design přídě (pokud to měl být pokus o „remake“ dvou světel nad sebou z Multiply, tak popravdě moc nevyšel), nabízí zbytek auta už jen samé výhody. A protože zdaleka nedosahuje popularity jako jeho slavnější sourozenci (Citroën C8 a Peugeot 807, čtvrtým byla Lancia Phedra), očekával jsem, že by mohl být za rozumnější cenu. A tak jsem našel tohle.
Ulysse s osvědčeným dieselovým Multijet dvoulitrem a relativně nízkým nájezdem (80 000 km) si totiž vzal do parády někdo, kdo chtěl „Multivana ve Fiatu“. A ještě to byl navíc buďto truhlář, nebo měl vztah k Selské jizbě a práci se dřevem jako takové. Můžete se nad jistou optickou nepatřičností světlého dřeva v MPV od Fiatu sice usmívat, ale víte co? V noci vám to tuším vadit nebude a při obědu někde po cestě také ne. A jako bonus budete mít vůni lesa v autě po celý rok, nepotřebujete ani vonný stromeček.
Dostat ložnici i sezení do Fiatu muselo dát zabrat
Celé to muselo dát docela dost práce, neb ačkoli je Ulysse vcelku prostorné auto, udělat z něj ložnici i pokoj současně chce už trochu talentu a plánování v interiéru. Výsledek by se ale možná mohl líbit všem, kdož mají omezený rozpočet, chtějí něco nenápadného a současně úsporného na provoz. Tento Fiat všechno splňuje do puntíku a požaduje za to v přepočtu necelých 198 000 korun. Psaných „k jednání“, čili bych tam prostor pro slevu minimálně 10 % viděl vcelku realisticky. Jak se vám líbí „mini Multivan“? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!