Narazit na špinavé auto nemusí být problém, pokud má cenu. Ale těla mrtvých zvířat v motoru a v kabině, to je odporné.
Pokud byla v prvních dvou generacích Mazda RX-7 sice populárním, ale ne zase tak moc adorovaným sportovním autem, vše se změnilo s filmem Rychle a zběsile. Dominic Toretto jezdil, a hlavně nad každým vyhrával právě v upravené Mazdě RX-7 a od té chvíle ji chtěl mít každý, kdo sáze F&F a tuningu propadl. Nicméně model Mazda RX-7 přišel na svět dávno před Rychle a zběsile, v roce 1978 nahradil předchůdce RX-3.
Unikátní motor pod kapotou a hromada mrtvých myší k tomu
Sportovní automobil vyráběla japonská automobilka Mazda až do roku 2002. Celkem bylo vyrobeno 811 634 vozů a všechny měly pod kapotou netradiční rotační Wankelův motor. Třetí generace FD byla vyráběna od roku 1991 do roku 2002. Nově byl použit v autě sekvenční twin turbo systém. Ten spočíval v tom, že nejprve začalo s přeplňováním jedno turbodmychadlo, po překonání 4 000 – 4 500 otáček se roztočilo druhé turbo. Novátorský koncept bohužel přinesl nižší spolehlivost.
Výroba byla ukončena limitovanou sérií patnácti stovek kusů specifikace Spirit R. Narazit na málo jetou Mazdu RX-7 je téměř nemožné, ale ne definitivně nereálné, jak ukazuje video WD Detailing. Tento nejvzácnější model objevený v garáži čekal na své znovuzrození 23 let. Najeto měla necelých devět tisíc mil, tedy 14 126 kilometrů. Ovšem z hlediska čistoty to byla katastrofa. Vnější znečištění bylo silné, to vnitřní bez nadsázky odporné až životu nebezpečné.
Zdechliny bylo třeba odstranit, šlo o nebezpečný materiál
Do auta pronikli hlodavci. Řadu míst rozkousali, a co je horší, na mnoha místech také pošli. Mrtvá tělíčka byla v motorovém prostoru, ale i ve schránce spolujezdce. Nicméně síla technologie a šikovných rukou dokázala zvrátit bezútěšný stav. Profesionálním zásahem, zejména díky parnímu mytí, ale i účinné chemii, se podařilo dostat auto do plného lesku. Zapotřebí bylo demontovat středovou konzolu, ale také vyjmout sedadla. Vytepovat všechny koberce a čalounění.
Nevzhledné zůstaly jen orezlé brzdové kotouče, jinak auto vypadalo téměř jako nové. Kotouče jsou tím nejmenším problémem, vyřeší je pár kilometrů jízdy a koroze zmizí. Díky minimálnímu nájezdu nemělo auto téměř žádné šrámy, takže očista karoserie neukázala žádné praskliny či oděrky. Po mnohahodinové práci se RX-7 objevila ve své plné kráse. Sice intenzivní, ale stále „jen“ umytí auta udělalo z trosky cenný unikát.