Traktor z vedlejší nouzově zahamptnul brzdy tak, že šel na přední kola. Řidič s palubní kamerou mohl být o hlavu kratší

Srážka s traktorem je nepříjemná vždy a za jakékoli situace. A v nevýhodě je vždy řidič osobního vozu. Když se k tomu přidá rameno naběrače, může být na malér zaděláno.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Plzeňská jehlárenská
                   

Že dnešní, moderní traktory za to umí pořádně „vzít“ a bez přívěsu dokáží na volné silnici leckoho překvapit svoji akcelerací a obratností, už zřejmě zjistila nejedna řidička nebo řidič. Ano, výkonné motory, rychle řadící automatické převodovky a pohon všech kol dávají traktoristům možnosti, o kterých se řidičům starých Zetorů ani nezdálo. A pochopitelně nejen Zetorům, abychom byli k Brňákům a Moravě spravedliví. Ono to ale platí i obráceně, při brždění. V tomto konkrétním případě navíc nutno dodat „naštěstí“. Pojďme se na to společně podívat.

Traktor na výjezdu z vedlejší může být problém

Traktor s valníkem stojící na vedlejší silnici je vždy známkou toho, že až se rozjede, bude to chvilku trvat. Přeci jen celá souprava nemá obvyklé čtyři a půl metru délky, jaké má běžný automobil. Co už ale nečekáte je to, že traktorista buďto za a) přehlédne, nebo za b) nepřehlédne, ale nakonec si to rozmyslí a „zašlápne to“. Nevím, jestli reakce traktoru překvapila více řidiče, nebo traktoristu, nicméně moderní pomocník zemědělců se při prudkém zabrždění nekompromisně postavil na přední.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Plzeňská Jehlárenská

Valník staršího typu, pravděpodobně nebržděný (a navíc naložený hnojem) jej zkrátka zezadu tlačil natolik, že celá tíha soupravy se nakonec přenesla na přední kola traktoru. A přizvednula přitom zadní část stroje. Adrenalinovou chvilku tak zažil nejen traktorista, ale i řidič s kamerou ve voze. Protože kdyby došlo ke střetu vozu s ramenem naběrače, rozpáralo by to tuším střechu auta podobně, jako když otvíráte krabičku sardinek. Se všemi důsledky pro posádku.

Nebýt koncentrace řidiče a brzd na traktoru bude konec horší

Jaké z toho plyne ponaučení? Pro traktoristu zcela jasné: dvakrát měř, jednou řež. Pokud si nejste opravdu jisti, že to s dlouhou soupravou stihnete a nemáte dostatečný výhled, tak se raději plynu ani nedotýkejte. A pro řidiče? Neustálé opakování o NUTNOSTI ABSOLUTNÍ KONCENTRACE. VŽDY VE STŘEHU. Tady by opět ono obligátní ohlédnutí se za sebe mělo opravdu tragickou dohru. Jen zabrzdění traktoru a bleskurychlá reakce řidiče vše zachránily. Díky Bohu. Závěrem bychom chtěli opět poděkovat kanálu Plzeňská Jehlárenská, s jehož laskavým svolením můžeme videa přebírat a komentovat.

Zastavili byste a šli tomu traktoristovi vynadat?

Diskuze Vstoupit do diskuze
69 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články