Škoda se obětuje, aby zachránila spalovací motory koncernu. Ale kdo zachrání Škodu? „Dáreček“ za všechny peníze od VW

Koncentrace VW na elektromobilitu a nelehký boj v Číně přivedl koncern k nečekanému rozhodnutí: výroba spalovacích motorů z řady EA 211 bude kompletně v režii naší Škody.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Poměrně složitá situace v koncernu VW vede k některým nečekaným rozhodnutím. VW jako značka se míní zcela soustředit na elektromobilitu, pochopitelně, má v ní zainvestováno zdaleka nejvíc peněz a momentální situace (nejen) s Čínou velí všechny mozkové kapacity soustředit na tento „boj“. Důsledkem čehož je pak zajímavý přesun všeho „spalovacího“ – na naši Škodu. Pocta motorářům z Boleslavi? Bude Cupra mít motory Made in Czech Republic? Pojďme se na to podívat společně.

50 modelových řad po celém světě je slušná porce

S tím, jak se koncern Volkswagen stále více zaměřuje na elektromobily na baterie, svěřila automobilka své značce Škoda odpovědnost za budoucí vývoj koncernových spalovacích motorů řady EA 211. Motory budou pohánět 50 modelových řad napříč sedmi značkami koncernu VW, včetně VW, Audi a Cupra. To je poměrně vysoké číslo, a jasná známka důvěry koncernu ve schopnosti boleslavských inženýrů a techniků. Dětské nemoci jednotek TSI jsou již zažehnány a aktuální verze jsou poslední „spalovací nadějí“ koncernu před nástupem EURO 7.

Škoda Fabia je pořád lepší než Toyota Yaris GR. Japonci se musí hodně otáčet, aby Škodovku dohnali

iZdroj fotografie: Škoda

Škoda obvykle nese skupinovou odpovědnost za starší automobilové technologie nebo ty, které se zaměřují na rozvíjející se trhy s ohledem na náklady. Značka má na starosti například vývoj bubnových brzd a také platformu pro malé vozy MQB A0, která míří do Indie a jihovýchodní Asie. Škoda v současné době dohlíží na vývoj atmosféricky plněných verzí MPI řady EA 211, ale nyní bude zodpovědná i za verze TSI s přeplňováním. V zásadě se to dá pochopit i tak, že i pro „třetí země“ budou zanedlouho TSI motory standardem.

Tradice zavazuje: 15 let špičkové práce motorářů Škody

Verze EA 211 TSI jsou k dispozici ve formátech tříválců a čtyřválců a mají objemy od 1,0 litru do 1,6 litru. Používají se v mild-hybridních, plug-in hybridních a neelektrifikovaných modelech. A montují se do většiny vozů koncernu VW prodávaných v Evropě. Škoda uvedla, že její vývojáři budou pokračovat ve zdokonalování a přizpůsobování motorů potřebám a předpisům desítek světových trhů. Což obnáší poměrně dost práce a poměrně velký závazek. Zejména když si uvědomíte tu pestrost značek, modelů a trhů, na nichž jsou nabízeny.

Extra vtipná TV reklama na Škodu, kterou neměli Češi vidět, se dostala na internet

iZdroj fotografie: Škoda

„Cílem je vyvinout ještě výkonnější a úspornější motory s nižšími emisemi s důrazem na maximální spolehlivost,“ uvedla značka. Naše Škoda zahájila výrobu 1,0litrových motorů typu MPI z řady EA 211 v roce 2012, krátce poté dostala na starost kompletní vývoj pohonných jednotek MPI pro VW Group. Češi také vyvinuli tříválec 1.2 HTP EA 111, předchůdce EA 211, který byl za 15 let výroby instalován do 3,5 milionu vozů koncernu VW. Jinými slovy: tradice zavazuje. Doufejme, že motory přežijí i kritický rok 2025 s normou EURO 7.

Myslíte, že motory VW přežijí normu EURO 7?

Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články