Některé ojetiny i dnes baví více než většina moderních aut. Další pak skrývají investiční potenciál. A pak jsou takové, co umí oboje najednou, a ještě k tomu skvěle.
Jestli existuje jeden ze zaručených receptů na zhodnocení investice do ojetiny, mohl by vypadat asi takto: BMW E46 330Ci po faceliftu, ideálně najeto do 100 000 km, bez jakékoli úpravy tunera, s perfektním vzhledem, nepoškozeným lakem a zachovalým interiérem. To je zkrátka auto, jež bude „v kursu“ pořád, navíc v zásadě kdekoli na světě. „Juniorská M3“ láká na jízdní vlastnosti, nenápadnost, skvělý motor a stále relativní dostupnost, oproti E46 M3, která se cenově „utrhla z řetězu“ již dávno. A je to neuvěřitelné, ale jednu přesně takovou 330Ci jsme našli. Pojďme se na ni podívat.
Dechberoucí stav i po 18 letech existence
Nicméně pro mnohé z vás bude možná stačit pohled do naší rozsáhlé galerie, abyste začali uvažovat, kde na ni rychle vzít. K ceně se každopádně dostaneme. Možná zajímavější než dostupnost tohoto klenotu je jeho fantastický stav. Neboli jinak: dlouho jsme neviděli tak zachovalou E46, notabene v té nejlepší motorizaci a s nejlepší karoserií. Mít na ni a mít tu možnost ji zaparkovat do garáže, mám dva problémy: jak s ní pokud možno nejezdit a jak se nestat návykovým na jejím motoru.
Protože to je klenot všech klenotů. Tato konkrétní je rok 2005, čili už po faceliftu, řadový třílitrový šestiválec s double VANOS má tedy výkon 231 koní (170 kW) při 5 900 ot./min a točivý moment 300 Nm při 3 500 ot./min. Spojení s automatem v tomto konkrétním kusu sice možná trochu otupí jeho sportovní projev, na druhou stranu se z kupé stává dokonalé GT. Pohodlné, rychlé, dostatečně sportovní i luxusní zároveň. Semišové (a příplatkové) sportovní sedačky pak nadchnou ty, jež z jakéhokoli důvodu nechtějí kůži. Řadím se mezi ně popravdě také.
M-paket a karoserie bez jediného škrábnutí
V dlouhém seznamu příplatkové výbavy pak ještě mimo jiné pod kódem S338A najdeme „M-paket II“, který spolu s originálními 18“ koly vytváří kombinaci, jež z vás „nevytřese duši“. Nabídne však brilantní chování a handling za každé situace. Karoserie je zcela v původním laku, nikde není nic stříkáno ani upravováno. Auto tak i po necelých 100 tisících kilometrech vypadá, jako by vyjelo z továrny. Bylo určeno pro japonský trh, z Japonska bylo následně v roce 2019 dovezeno do Evropy se stavem tachometru 77 000 km.
A od té doby zůstalo v rukách jediného majitele, s ukázkově prováděným servisem po 10 000 kilometrech. Prodejce si jej cení na necelých 400 000 korun. Není to popravdě úplně málo, ale za prvé stav tomu odpovídá, za druhé je v tomto autě jasný investiční potenciál. Škoda jen té hodnoty tachometru: pokud budete chtít udržet pětimístnou hodnotu, budete jej muset opravdu zavřít do garáže a zahodit klíč. Protože chodit se na něj dívat (a nemoci se v něm projet) je něco, co by asi málokterý petrolhead zvládnul. Jak to vidíte vy? Má takováto investice podle vás smysl? Napište nám do diskuze pod článkem, děkujeme!