Některá auta nestárnou, ale s věkem zrají jako víno. A když jsou navíc ceněná sběrateli, pak tím spíš. Tato Audi R8 z limitované edice 333 kusů je toho zářným příkladem.
Rozepisovat se o vozech našeho známého moderátora a zpěváka by bylo nošením dříví do lesa. Kdo se jen zběžně o automobily a život v Čechách zajímá, ví, že Leoš Mareš si vždy potrpěl na opravdu exkluzivní supersporty, od Ferrari či Lamborghini až po Bentley. Jedním z prvních opravdu sportovních vozů, kterými se Leoš (již před dlouhými lety) pochlubil, bylo Audi R8, jež tehdy bylo absolutní novinkou a zdrojem vlhkých snů mnoha kluků na základních a středních školách.
Když chcete „něco jako Lambo“, ale z různých důvodů to nejde
A pochopitelně nejen jich. Audi při jeho vzniku velmi chytře využilo „bratrské výpomoci“ od koncernového Lamborghini a postavilo vůz, který z větší části vycházel z tehdy „základního Lamba“ Gallardo. Neboli V10 umístěný uprostřed, pohon všech kol a patřičně supersportovní karoserie. Přesto ale stále Audi, stále určitým způsobem německá konzervativnost a nenápadnost. A s tímto konceptem se automobilka evidentně trefila do černého. A pochopitelně nejen v domácím Německu.
Velmi dobře totiž odhadla, že existuje nemalé procento zákazníků, kteří by rádi zakusili pocit sportovního pilota a uječený desetiválec za sebou, ale zkrátka z jakéhokoli důvodu nechtěli nebo si nemohli pořizovat „dárcovské“ Lamborghini. Dá se to pochopit. Zkuste se vžít do situace těchto zákazníků: máte opravdu dobře prosperující firmu, jste špičkový právník, lékař či bankéř. Děti už jsou dávno odrostlé a „z domu“, dvě místa v autě pro vás a vaši partnerku zcela dostačují.
Audi R8 jako skvělá volba pro relativní nenápadnost
Pořídíte si Lambo, když na něj navíc hravě finančně dosáhnete? Pokud jen trochu přemýšlíte dopředu, tak to neuděláte. Těch poznámek o krizi středního věku a zdvižených obočí od obchodních partnerů se opravdu chcete vyvarovat. Nikdo také nechce dávat svým klientům najevo, že ho platí až tak moc dobře, že si může dovolit italský supersport. Mohlo by se mu totiž stát, že to stejné napadne i ty klienty a platby začnou pomalu, ale jistě ustávat. A to přece nikdo, kdo má všech pět pohromadě, nechce.
Co tedy uděláte? Zvolíte přesně R8. Pořád je to Audi, pořád to je „Vorsprung durch Technik“ a velmi snadno vysvětlíte, že vám na ni váš dealer udělal mimořádnou cenu a chtěl jste něco trochu rychlejšího, ale nic extra. A chodit do servisu, kam chodíte 20 let. Hotovo, takové vysvětlení docela postačuje. Notabene když R8 byla opravdu levnější, celkem pochopitelně. V koncernu by byli blázni, kdyby ohrozili nedotknutelnou pozici svého výrobce ze Sant Agaty. R8 tak dokonale zapadla do skládanky vozů celého VW.
„Limitka“ supersportu s V10 za cenu základní Octavie 1,5 TSI
Nicméně i skvělá R8 stárne, byť s grácií. A emisní limity na ni dopadají stejně (ne-li více) než na jakékoli jiné vozy koncernu. Audi teď vyrobilo „rozlučkovou“ omezenou sérii 333 kusů R8 GT s motorem o výkonu 560 koní, zrychlením z 0 na 100 za 3,6 sekundy a maximálkou 320 km/h. A právě z této série je i zobrazený exemplář. A abyste na to nezapomněli, skví se mu „limitkové“ číslo i na řadící páce: 284/333. To nezní špatně. V perfektním stavu i s nájezdem 22 000 kilometrů může být váš za necelých 660 tisíc korun. Méně než nejlevnější Octavia.
Něco nám říká, že by to mohl být jackpot a obchod roku v jednom. A kdyby Leoš volil Audi R8 dnes, zvolí právě toto. Jak to vidíte? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!
Edit: oproti běžně uváděným cenám na našem zdroji byla cena této R8 uvedena v eurech, pak tedy pochopitelně není levnější než Octavia. Autor článku se velmi omlouvá.