Jeden z nejstylovějších kabrioletů z dílny italských mistrů designu může být přesně tím, co vám dokonale zpříjemní léto. Tento je navíc nečekaně dostupný a v perfektním stavu.
Při pohledu na tento Peugeot 306 Cabrio a jeho zcela nadčasový a elegantní design z pera mistra Pininfariny se nemohu zbavit dojmu, že podobné vozy dnes už v nabídkách výrobců chybí. Čest světlým výjimkám, ale najít auto pro 4 za rozumné peníze, jehož plátěnou střechu schováte snadno do zavazadlového prostoru, je téměř pomyslné hledání jehly v kupce sena. Tím spíš mne zaujal tento konkrétní kousek, který je na první i druhý pohled ve skvělém stavu. A navíc za super peníze. Pojďme se na něj podívat společně.
Pro Francouze byla 306 důležitým modelem
Peugeot začal s výrobou kabrioletu ze své mimořádně úspěšné „třistašestky“ již před faceliftem, a vydržel s ní až do konce výroby celé modelové řady v roce 2002. Elegantní tvary si okamžitě získaly přízeň zákazníků a svého času jste v létě ve Francii (a nejen tam, pochopitelně) mohli toto auto vidět hojně v provozu. Dá se říci, že je to poslední „klasický“ kabriolet s plátěnou střechou od Peugeotu, nástupce 307 CC, stejně jako menší 206 CC a další už do kufru skládají pevnou střechu z plechů a plastů.
Kdysi tak oblíbené provedení „CC“ (neboli „kupé-kabrio“, použité například u Focusu CC od Fordu, stejně jako Méganu od Renaultu) si však vybralo daň na nepřirozeném sklonu čelního skla, navíc zabíralo často téměř celý zavazadlový prostor. Úsporné a jednoduché plátno se zkrátka nahrazuje poměrně špatně, což ostatně platí dodnes. A pokud se ještě celkového designu ujme takový mistr, jako je italské studio Pininfarina, měl by se úspěch dostavit. A to se u „třistašestky“ povedlo myslím zcela dokonale.
Design interiéru nemusí „sednout“ všem
Nebo hádali byste jí výrazně přes 25 let, když se podíváte na naše fotografie v galerii? Těžko. Některé tvary zkrátka nestárnou a tohle kabrio patří přesně do oné kategorie. Osobně jsem vždycky měl trochu problém s designem interiéru u modelové řady 306 od Peugeotu. Jako bych si na onu rozmáchlou palubní desku a (alespoň pro mne) trochu podivné úhly a sklony jednotlivých dílů nemohl zvyknout. Nechci vypadat jakkoli staromódně, ale třeba první generace staršího Peugeotu 405 vypadá uvnitř výrazně harmoničtěji.
A to píšu i s tím, že jsem jednu 306 (klasický pětidvéřový hatchback s HDi motorem) asi dva roky měl. A dodnes na ni s láskou vzpomínám. Možná to tedy jen zvenku a na fotografiích vypadá neharmonicky, za volantem jsem traumata z designu a tvarů neměl. Naopak mne bavily „lehkonohé“ jízdní vlastnosti francouzského hatchbacku. Jehož sportovní verze navíc posbíraly nemálo úspěchů na tratích světových rallye (mj. 2. místo na Monte Carlu a Corsice 1996). A top verze S16 se 120kW dvoulitrem a šestistupňovou převodovkou umí řádně provětrat peněženku, pokud tedy na ni vůbec narazíte.
Velmi zachovalý „open air“ za velmi málo peněz
To námi představený kabriolet na to jde zcela jinak. Se 170 tisíci kilometry na tachometru, karoserií s původním lakem (majitel udává hodnoty laku na celém voze v rozmezí 120–140 mikronů) a od koroze netknutým podvozkem. Ale především s cenou v přepočtu za 65 tisíc korun (a tedy zhruba za 2 české platy) je dostupnější, než by leckoho napadlo. Až mne vlastně zaráží, jak málo peněz stojí francouzské nebe nad hlavou. Jak to vidíte vy, nechali byste se zlákat na stylový kabriolet do (stále větších) českých veder? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!