Škoda vyrobila první obytné auto. Nebude vám na něj stačit ani 1 milion Kč, ale šlape na paty špičkovým karavanům

Ani ten nejbohatší člověk široko daleko nemá šanci si novou Škodu koupit. Kdo bude s novým obytňákem jezdit?

i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Je tady nový model značky Škoda, skvělé. Auto zatím budí jen pozitivní emoce, byť ho nikdo z příznivců značky nečekal. Vývoj nového automobilu je totiž pro mnoho lidí mimo branži obestřen tajemstvím. Nejde jen o to, že automobilky přípravy a výrobu tají. Veřejnost obvykle ani nemá ponětí, jak auto kdesi v tajných prostorech automobilky vzniká. Jak se postupuje při návrhu zcela nového automobilového modelu?

Bez pořádného jména to nepůjde. A musí končit na Q?!

Co je nejdůležitější mít, ještě než se poprvé tužka dotkne papíru a designér začne tvarovat první křivky? „Na začátku je třeba zvolit směr, název a vizi celého projektu,“ říká Jiří Hadaščok, koordinátor exteriérového designu, na videu prezentující nový automobil Škoda Academy, „a to i tady u obytného vozu.“ To evidentně mělo vyřešeno devětadvacet žáků Středního odborného učiliště Škoda Auto, když změnilo čistě elektrický model Škoda Enyaq na obytný vůz s mobilní kanceláří.

iZdroj fotografie: Škoda

Nová Škoda tedy není populární naftové kombi, ale elektrický obytňák. Jde o devátý počin vytvořený v rámci tradičního stěžejního projektu Středního odborného učiliště Škoda Auto. Unikát je postavený na základech Enyagu, se kterým tedy sdílí jak základ karoserie, tak i pohonné soustavy. Pokud je třeba mít název, ten je už zřejmý, je to Škoda Roadiaq. To naplňuje potřebu mít na konci slova písmeno „Q“.

Škoda představila první kabriolet a natěšila zákazníky. Na fotce je lákadlo značky s otevřenou střechou

A první část dejme tomu, že koresponduje s myšlenkou cestování. Jakkoli po cestě, myšleno „road“, se dá jet i obyčejným autem, nejenom tím obytným. Podle tiskových materiálů automobilky je Roadiaq udržitelný, plně elektrický vůz s pohonem všech kol, který mohou digitální nomádi využívat k cestování, práci i trávení volného času.

Elektřina dává smysl do města, určitě ne v obytňáku

No, lze pochopit nutnost stavět auto na elektromobilu a být tak poplatný době. Jakkoli zrovna elektřina jako pohon pro dlouhé cestování smysl nedává. Nejde o výtky, studentům všechna čest, auto vypadá dobře. A to nejenom zvenku. I zevnitř je vidět práce a úsilí, auto má vše, co moderní mobilní kancelář potřebuje. Je zde stálé připojení k internetu, 27palcový monitor a dokovací stanice. I tak lze auto přestavět v několika jednoduchých krocích z pracovního na obytný prostor s postelí a malou kuchyňkou.

iZdroj fotografie: Škoda

Diskutabilní by mohlo být pouze jedno místo na spaní, ne vždy chce člověk cestovat sám a jednolůžko by mohlo být limitující. Ve skutečnosti absence větší postele nevadí, nikdo v autě totiž spát nebude. Jak už bylo několikrát zmíněno, jde o počin studentů škodovácké akademie a jako takový nebude sériově vyráběn. Takže ani s milionem korun potenciální zájemce nemá šanci si tohle auto koupit a vyjet s ním na cestu.

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Líbí se vám obytná škodovka?

Zdroj: Škoda
Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články