Někteří jedinci by místo řidičského oprávnění měli dostat poukaz na vyšetření k psychiatrovi, případně termín nástupu k ústavnímu léčení. Expert v Audi patří mezi ně.
Přiznám se, že slovo „frustrát“ jsem hodně dlouho neslyšel, i když je na něm cosi nepopiratelně přitažlivého. Kdo je to vlastně frustrát? Člověk nespokojený se svým životem, se stavem svého konta, se svými (ne)vztahy, se svou (ne)milovanou prací, s vládou (senátem/parlamentem/prezidentem, respektive kýmkoli jiným z politiky). Zkrátka někdo, komu se v životě příliš nedaří, je z toho frustrovaný a v drtivé většině za to klade vinu komukoli, jen ne sobě. Možná jeden takový byl za volantem stařičké A6. Pojďme se na něj společně podívat.
Frustrát se bude chovat frustrovaně doma i na silnici
Pokud totiž někdo alespoň částečně naplňuje výše uvedenou definici, dá se s pravděpodobností hraničící s jistotou odhadnout, jak se bude chovat za volantem. Frustrovaně, bude si vybíjet svoje negativní energie a nálady na kolemjedoucích vozech a bude se zkrátka chovat iracionálně, nepředvídatelně a ve finále i nebezpečně. Mimo jiné i proto policie a následně soudy považují vybržďování, tedy úmyslné a bezdůvodné šlápnutí na brzdu, za zvlášť závažný přestupek.
A neberou si při jeho potírání (a potrestání řidičů provozujících tento nešvar) opravdu servítky. Nejeden z podobně nastavených jedinců úžasem otevřel ústa, když v soudní síni uslyšel verdikt „a odsuzuje se k trestu odnětí svobody v délce 4 roky nepodmíněně“. Vždyť kamarádi říkali „co neubrzdíš, to neokecáš“. Bejvávalo. Řídit se tímto pravda hodně nesmyslným sloganem a snažit se někomu jen tak, pro svoje zvrácené „potěšení“, zkomplikovat život v plné rychlosti na dálnici se může velmi rychle otočit proti vám.
Stalking řidiče a jeho vybrždění nakonec
Což pravda zřejmě nebude případ frustráta z našeho videa. Nebo alespoň nemáme zprávy o tom, že by celá věc měla policejní (soudní) dohru. Zajímavé jsou však na ní dva momenty: zaprvé dnes již opravdu málo viděné Audi A6 C5, které trvanlivostí vpravdě neoplývalo. Velmi decentně řečeno. Kolik jste jich za poslední týden potkali na silnicích? Pokud dvě, máte štěstí. Youngtimer z něj nikdy nebude, to už je zcela jasné. Jeho vlastnictví tak více než cokoli jiného signalizuje jediné: nemám na lepší (novější).
A zadruhé – řidič v onom ingolstadtském „zázraku“ svou oběť pronásledoval přes několik sjezdů a změn pruhů/směrů, aby mohl dokonat svůj předjížděcí manévr. Jak se z titulků ve videu dá dočíst, řidič v autě s kamerou na původce konfliktů v Audi již zcela zapomněl, měl zkrátka za to, že někde odbočil svoji cestou (ve videu je patrné, kolik odbočení a dálničních sjezdů po cestě bylo). Aby se náhle zjevil vedle něj a pokračoval ve stejné činnosti, kterou před všemi těmi kilometry započal.
Nenechte se nikdy vyprovokovat. Nikdy znamená NIKDY
Jaké z toho plyne ponaučení? Předně nikdy nevíte, koho máte naproti sobě (vedle sebe ve vedlejším autě). Jako v životě se pochopitelně i na silnicích vyskytuje určité procento jedinců se zvrácenými představami o tom, jak by mělo vypadat normální, běžné soužití mezi lidmi. Nebo mezi řidiči. Pokud nějakého takovéhoto „patologa“ potkáte na silnici, je jediné rozumné nenechat se jakkoli vyprovokovat, nenechat se zatáhnout do jeho hry. Stejně jako v běžném životě. Je to jenom hra, jeho způsob ovlivňování ostatních.
Na silnici ovšem mimořádně nebezpečný, i na „osmdesátce“ na okresce někde mezi Polesím a Horní Dolní. Na dálnici ve 130 je to už na sebrání řidičáku, neb každý omyl může skončit katastrofou. Pro příklady netřeba chodit daleko. Jak to vidíte vy, jak by se měla policie k těmto individuím chovat? Měla by zpřísnit stávající postihy za vybržďování? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!