Stylových hatchbacků najdete na dnešním trhu hodně. Ale takový, co má pohon všech kol, skoro 430 koní a legendární BRG zbarvení je jenom jeden. A „stovku“ dá pod čtyři sekundy.
Po oblíbených SUV, se kterými MG rozjelo první prodeje a které bezezbytku naplnily potřebu prodejů většího množství automobilů „pro masy“ si MG může dovolit přijít i s něčím speciálnějším. Rozumějte, obchody vzkvétají, na naše kombi MG5 nestháme psát pořadníky, MG4 zamotalo hlavu VW a jejich malinko předraženým elektromobilům, můžeme si tedy trochu vydechnout. A vzít nějakou naši „spotřebku“, a malinko ji „vytunit“ pro opravdové fajnšmekry. A to přesně se také stalo. Pojďme se na to podívat společně.
Vlk v rouše beránčím pro městský provoz
MG Motor, která je nyní v holdingu čínského giganta SAIC, si za tím účelem vzala „na paškál“ už zmíněné MG4, které jinak plní v portfoliu MG roli základního, dostupného elektromobilu (s cenou od 780 000 na českém trhu). Stačilo vzít platformu MSP se dvěma motory s celkovým výkonem 320 kW. Z této hodnoty 150 kW pohání přední kola a 170 kW je určeno pro zadní kola. Díky těmto vlastnostem je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou pouhých 3,8 sekundy.
Což mimochodem znamená, že je rychlejší než Mercedes AMG A45. O celou vteřinu. To nezní špatně. Další srovnání: 3,8 vteřiny je na chlup stejně jako u Audi RS3. Jinými slovy, pohybujeme se v hájemství prestižních německých hatchbacků, považovaných (oprávněně) za etalony své třídy. S čínským elektro hatchbackem, využívajícím pro svůj byznys legendární britskou „marku“. To je zajímavá konstrukce, a ještě před několika lety by to opravdu nikoho nenapadlo. MG rozdrtí vrcholný hot hatch od Mercedesu? Směšné.
Při plném výkonu bude dojezd rapidně klesat
A vida, stalo se. Oproti AMG A45 si však M4 Xpower musí hlídat dojezd, neb na rozdíl od německého bolidu „dotankuje“ jen u nabíječky a nebude to zřejmě otázka pěti minut. Dojezd klesl na stále dostačujících 385 kilometrů, nicméně speciálně v případě využívání plného výkonového potenciálu bude tato hodnota opravdu pouze teoretická. Hrátky s akcelerátorem a ukazování zadních světel všem okolojedoucím vozidlům vás pravděpodobně k nabíječce pošle výrazně dříve. Výrobce však tvrdí, že z 10 na 80 procent lze dobít za 35 minut, což nezní tak hrozně.
Základní verze XPower stojí 1 021 000 Kč, což je téměř stejná cena jako u základní verze VW ID.3. Německý elektromobil však v této verzi nabízí pouze 204 koní a Na rozdíl od toho se MG zaměřilo nejen na zvýšení výkonu. Verze Xpower má také snížené odpružení, silnější stabilizátory a upravené řízení. Kromě toho byl speciálně pro tento nový model vyvinut systém dynamického řízení zatáčení nazvaný Dynamic Cornering Control, který zahrnuje elektronický diferenciál a vektorování točivého momentu pro každé kolo.
British Racing Green s poznámkou „Made in China“
To nezní špatně a krom „vymetání“ serpentin v Alpách by to mohlo být přínosem i na okruhu. Navíc přibyl launch control a byl upraven i systém rekuperace brzdné energie. Vizuální změny zahrnují 18palcová litá kola, mezi jejichž loukotěmi prosvítají oranžově lakované brzdové třmeny. O patřičnou deceleraci se postarají chlazené kotouče o průměru 345 mm. Na karoserii jsou také umístěny grafické polepy a nově dostupný je i „klasický“ odstín British Racing Green. Interiér nabízí sportovní sedadla potažená Alcantarou a sadu hliníkových pedálů.
Co myslíte, dává takováto lehce přemotorovaná elektrická bestie smysl? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!