Některé nabídky velikánů z nedávné historie se v porovnání s nynější (lehce předraženou) produkcí jeví jako nečekaně výhodné. Aston Martin Vantage Volante patří určitě mezi ně.
Rychlou kalkulačku v mojí hlavě při pohledu na cenovku na našem oblíbeném webu se zachovalými youngtimery následovalo několik nepublikovatelných slov, charakterizujících danou situaci asi nejlépe. Někdy zkrátka situaci nejlépe vystihne něco, co se úplně nehodí do vysílání před 22. hodinou. Kabriolet Aston Martin s dvanáctiválcem pod kapotou, jako vystřižený z bondovky, za cenu průměrné Octavie? Kde že je na ně telefonní číslo? Pojďme se na toho agenta 007 podívat společně.
Mít za kamaráda nadšence při penězích má své výhody
Úvodem jedna malá „historka z natáčení“. Tentokrát reálného, s kamerou a klapkou. Jeden můj kamarád je vyloženě posedlý auty, a protože mu jeho byznys vzkvétá, může si dovolit v podstatě cokoli. Pro nás pisálky z toho plyne výhoda: díky němu jsem mohl řídit také cokoli. Před lety se zhlédl v Aston Martinu a jeho garáže na čas zdobil originální DBS, tedy skutečný model z bondovky Casino Royale (a nejen z ní). A protože chtěl zvěčnit velkolepé auto ve vekolepém videu, pustil jsem se do práce.
Zkrátím to: dostat se s kamerou na zadní sedačky (a vydržet tam) není nic, co byste chtěli zažívat denně. Naopak sedět za volantem a seznámit pedál plynu s nádherným kobercem pod ním (s vyšitým okřídleným logem AM) je něco, co byste chtěli zažívat ob minutu. Zvuk a zátah motoru je neskutečný, jen se přitom nesmíte dívat na (stejně nádhernou) ručičku rychloměru. Protože v absurdně ilegálních rychlostech jste opravdu velmi rychle, a pokud se na cedulích nad vámi nemíhají města jako München, Nürnberg nebo Regensburg, máte problém.
Geniální design DB7 pro agenta 007
Aston Martin zkrátka vždy byl a vždy zůstane něčím trochu víc než jen „obyčejným britským sporťákem“. Fenomenální linka Iana Calluma, kterou před lety vetknul do prvního DB7, se od té doby propisuje do všech modelů vyrobených v britském Gaydonu. A právě DB7 Vantage, tady navíc ve speciální kabrioletové verzi Volante, je na prodej, od pohledu v extra zachovalém stavu, s 87 400 kilometry na tachometru a rokem výroby 2002. Řekli byste, že tomu autu je 21 let? Ani omylem.
Vypadá totiž naprosto dokonale. A ještě víc dokonale klame tělem. Za necelých 900 000 korun, které za něj prodejce chce, pořídíte totiž slušnější Octavii. Za kterou se opravdu, ale opravdu nikdo neotočí. Nebo kabriolet Aston Martin se světlou kůží uvnitř a šestilitrovým dvanáctiválcem pod kapotou. Přijeďte s ním do divadla a po skončení s drahou polovičkou stáhněte střechu a nastartujte. Otočí se naopak úplně všichni, to vám garantuju. A do týdne se o vás nesou zvěsti, jak jste neskutečně „v balíku“ a jak si vaše nastávající uměla vybrat.
Největší klamání tělem (i duchem) v historii ojetin
Pche, přitom to auto stojí jako průměrná Škodovka. No není to komické? Je. Otázkou je, kdo je tady levný a kdo je tady drahý. Osobně v tom mám dávno jasno, což ale vy, kdož čtete moje články, víte velmi dobře. 420 ušlechtilých koní, Conolly kůže kam se podíváte a hvězdné nebe nad hlavou? Ještě chvíli to budu psát, a půjdu prodat ledvinu. Nicméně vy, co nemusíte na nefrologii za účelem byznysu, máte o důvod k přemýšlení navíc: neuděláte si konečně radost? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!