TÜV Report 2023: Pět nejlepších ojetin do 100 tisíc Kč. Vydrží stovky tisíc km a servisují se skoro zadarmo

Najít pět malých vozů s rozumným rozpočtem při pořízení a spolehlivostí při provozu znamená zhodnotit mnoho parametrů. Odborníci z TÜV Report to udělali za vás.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě
                   

Pokud jste zrovna v situaci, kdy je váš rozpočet mírně řečeno napnutý, přitom ale potřebujete nějaké malé, praktické přibližovadlo do města i okolí a nechcete se zrovna každý měsíc zabývat servisem, měli bychom možná právě pro vás pět tipů. Jednak přesně tyhle modely doporučujeme svým známým a přátelům, když je klasický dotaz „auto do 100 tisíc“ (ptá se takto minimálně 5 lidí měsíčně), jednak je to podpořené odborníky z německého TÜV Reportu. A ti by o tom něco měli vědět. Pojďme se na ně podívat společně.

Honda Jazz

iZdroj fotografie: Honda

Druhá generace tohoto praktického mikrovanu je skutečně excelentní. Dodnes šokuje svými sklápěcími zadními sedadly, která tak vytvoří rozměrný „druhý kufr“ uprostřed vozu, kde bez problémů převezete například jízdní kolo. Byla vyráběna v období od roku 2008 do 2014. Svojí odolností a spolehlivostí vyniká jak podvozek, tak motor, které jsou téměř nezničitelné. Hondě se Jazz zkrátka povedl, což je trochu nemilé při pořízení (Jazz si drží cenu), o to lepší ale při užívání. Solidní exempláře tohoto mikrovanu jsou v současné době dostupné již od 70 000 korun.

Mini (R55–R59)

iZdroj fotografie: Pixabay

Výjimečně stylový britský vůz vyvinutý společností BMW se řadí mezi ty exkluzivnější kousky, které si můžete pořídit. Jednomu se až nechce věřit, že tolik stylu je k mání za tak málo peněz. Tady se však trocha opatrnosti vyplatí, ne všechny motorizace byly zcela bezproblémové. Ruce pryč zejména od nepovedených motorů 1,6 od koncernu PSA. Tajným tipem na zcela bezporuchové, a přitom navýsost úsporné Mini je jeho dieselová verze s motorem 1,4D od Toyoty, vyráběná od roku 2007 do roku 2010. Možná budete muset malinko připlatit, ale motor je to perfektní. A spolehlivý.

Suzuki Swift (FZ)

iZdroj fotografie: Suzuki

Swift, po Hondě Jazz další spolehlivý japonský klenot, se těší velké oblibě. Jeho odolný podvozek, motor a skvělé jízdní vlastnosti jsou zárukou spolehlivosti i zábavy na další roky. V rámci možných problémů se mohou objevit některé potíže s klouby řízení, brzdami a zadními světly, ale tyto nedostatky nelze obecně brát jako zásadní závady. Tato úspěšná generace Swiftu byla vyráběna v rozmezí let 2010 až 2017 a je stále velmi ceněná mezi řidiči. Pokud zvažujete pořízení tohoto modelu, začínají ceny solidních exemplářů od 85 000 korun.

Audi A1 (8X)

iZdroj fotografie: Audi

Polo ve značkových hadřících, aneb když je pro někoho VW příliš plebejské. Roztomile tvarovaná karoserie se všemi prvky svých větších (a patřičně dražších) sourozenců nemá chybu. Krom toho, že stejně jako A2 ji Audi již před časem vyřadilo z nabídky. Zkrátka se jim nevyplatila. Vám ale může ještě udělat kupu parády i služby, byť to mnohdy bude znamenat sáhnutí hlouběji do kapsy. Ceny začínají kolem 95 tisíc korun, z motorů můžeme doporučit jak benzínovou 1.2 TSI 63 kW, tak naftovou 1,6 TDI 66 kW. Obě prověřené v mnoha jiných modelech.

Opel Meriva (B)

iZdroj fotografie: Opel

Malé MPV Meriva se řadí mezi praktická auta, která nabízejí spoustu prostoru a variabilitu pro každodenní použití. Jeho nejvýraznějším prvkem jsou netradičně řešené zadní protisměrné dveře, které si získaly velkou popularitu. Uložit dítě do sedačky? Zde je to opravdu hračka. Další vychytávkou je integrovaný nosič dvou jízdních kol skrytý v zadním nárazníku a jednoduše použitelný – stačí jej pouze vysunout. Meriva je tajný tip pro menší rodinu. Její druhou generaci Opel vyráběl v období od roku 2010 do roku 2017, ceny solidních exemplářů začínají na 75 000 korunách.

Jak to vidíte, bylo by z tohoto výběru něco pro vás? Nebo máte nějaké jiné tipy na spolehlivé a dostupné „mrňouse“? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme.

Vybrali byste si některého z těchto „prcků“?

Zdroj: Auto Bild
Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články